Ja.. nå har jeg varmet bilen opp fra innsiden i 4 timer med oljeovn. Varmet panser i sola ellers hatt 2 dyner over der.
Varmt og godt.... og skulle prøve å starte nå....
[:@][:@][:@][:@] Nå er nye batteriet tomt for strøm.. etter kun 1 startforsøk i går kveld.
Så da vet jeg ikke om det ville funke... for nå har vi ikke strøm igjen. Rabler for meg snart.
Hjemme har jeg mange som kunne hjulpet meg... her er vi stuck i Sandefjord med kun verksteder til å hjelpe.. og de tar ikke hjemmebesøk.. må få bilen til dem. Og går ikke ann å dytte dette jævelskapet ut porten eller få tauet den rundt hjørnet uten servo......[:o][&o]. Flere ideer tas i mot med takk....
-----------------------------
I dag kan vi jo bare glemme det... -17 faktisk. Men lurte på å kanskje legge 2 dyner over panseret og sette på varmeovn inni det, og kanskje det fungerer. Kan alltids ta skjøteledning og sette en oljeovn baki. Full guffe og se hva som skjer.. hva er det værste som kans skje? Man gir svigermor (her vi bor midlertidig) en god strømregning. HAHA
[:-][8D]. Fikk det tipset her i tråden.... Men blir det varmt inn i motorrommet og bilen innvendig blir varm?
------------------------------------------------
ja.....
Bilen vår liker ikke kulde. I forrige uke når temperatur var under -5 fikk jeg start til slutt... når den bikka -6-7 måtte jeg bare si tuddilu. Prøvde.. men endte med at vi bare tømte batteriet. Jumpstartern var for svak for å få batteri i live. Fikk låne et kraftig batteri og kabler og prøvde det.. men null liv. Så batteri var kaputt.
Kjøpt nytt batteri.. og bilen prøver å starte... men det er fortsatt for kaldt. Så....
Hva gjør jeg da? Venter til det blir varmegrader og prøver igjen? Får ikke flyttet den inn i garasje før det faktisk er varmt nok til at jeg får start... Jeg får jo ikke akuratt frakta den til verksted for å få satt inn motorvarmer heller. Står inni en gårdsplass med så skarpe svinger ut porten at vi neppe får dytta den uten servo[8|]
Ideer? Man må ikke finne på å kjøpe dieselbil uten motorvarmer....[X(]
Varmt og godt.... og skulle prøve å starte nå....
[:@][:@][:@][:@] Nå er nye batteriet tomt for strøm.. etter kun 1 startforsøk i går kveld.
Så da vet jeg ikke om det ville funke... for nå har vi ikke strøm igjen. Rabler for meg snart.
Hjemme har jeg mange som kunne hjulpet meg... her er vi stuck i Sandefjord med kun verksteder til å hjelpe.. og de tar ikke hjemmebesøk.. må få bilen til dem. Og går ikke ann å dytte dette jævelskapet ut porten eller få tauet den rundt hjørnet uten servo......[:o][&o]. Flere ideer tas i mot med takk....
-----------------------------
I dag kan vi jo bare glemme det... -17 faktisk. Men lurte på å kanskje legge 2 dyner over panseret og sette på varmeovn inni det, og kanskje det fungerer. Kan alltids ta skjøteledning og sette en oljeovn baki. Full guffe og se hva som skjer.. hva er det værste som kans skje? Man gir svigermor (her vi bor midlertidig) en god strømregning. HAHA
[:-][8D]. Fikk det tipset her i tråden.... Men blir det varmt inn i motorrommet og bilen innvendig blir varm?
------------------------------------------------
ja.....
Bilen vår liker ikke kulde. I forrige uke når temperatur var under -5 fikk jeg start til slutt... når den bikka -6-7 måtte jeg bare si tuddilu. Prøvde.. men endte med at vi bare tømte batteriet. Jumpstartern var for svak for å få batteri i live. Fikk låne et kraftig batteri og kabler og prøvde det.. men null liv. Så batteri var kaputt.
Kjøpt nytt batteri.. og bilen prøver å starte... men det er fortsatt for kaldt. Så....
Hva gjør jeg da? Venter til det blir varmegrader og prøver igjen? Får ikke flyttet den inn i garasje før det faktisk er varmt nok til at jeg får start... Jeg får jo ikke akuratt frakta den til verksted for å få satt inn motorvarmer heller. Står inni en gårdsplass med så skarpe svinger ut porten at vi neppe får dytta den uten servo[8|]
Ideer? Man må ikke finne på å kjøpe dieselbil uten motorvarmer....[X(]