Diecuts spørsmål

miriamsmamma

Elsker forumet
Jeg er helt ny på dette her.. Men det virker så gøy..
De greiene som man lager de små figurene eller alfabetene med, hvor dyre er de? og hvordan papir bruker man??

nå forsto jeg enda mindre.. jeg vet ikke hva de orda betyr heller jeg

Tang er et av de verktøyene som kan trykke ut slike figurer.

En dies er selve "formen" som du putter inni verktøyet for å kunne trykke ut figuren. Du trenger en dies for hver figur, evt flere dieser dersom figuren er komplisert.

Bazzil er en type litt typt papir som er syrefritt, og dermed egner seg godt til scrapping. Papir med syre, vil kunne ødelegge bildene på sikt.

Søk forøvrig litt inne på hobbyforumet. Det er maaaaange tråder der det ligger forklaringer på dette. Produsentene sine hjemmesider kan du også sjekke. Prøv da www.accucut.com , www.quickutz.com eller spellbinders.com

Tuuuuusen takk nå forsto jeg litt mer

Hvis jeg da kjøper en slik tang.. (hvor mye koster den) Da kjøper jeg slike dies til den da?? (pris) ca altså

jeg må ha tin inn med teskje .. [;)] altså : jeg kjøper en tang og noen former, så putter jeg formen i tangen sammen med litt tykt ark, så kommer de fine figurene ut`??? men de med to farger og sånn da??? hvordan gjør jeg det??

Dersom det er tangen du har lyst på, gå inn på www.quickutz.com og se. Der ligger det bilde av tangen, og sikkert bruksanvisning også. Der er de togså oversikt over hva som finnes av dies/ former til den.

ja jeg drar inn til byen oi morra for å se i kreativ hobby butikken på priser å sånnn

ORIGINAL: miriamsmamma

men de med to farger og sånn da??? hvordan gjør jeg det??

Disse består ofte av to former, slik at du velger farge på hver av de. Alternativt så må du trykke ut figuren to ganger, en grønn og en rød for eksempel, og kombinere disse.

Et siste spørsmål.. å lage de bokstavene, bruker man da den tangen?? klipper ut en og en?

ok jeg tror jeg kjøper den tanger, jeg skal bar se på de deicutsene jeg får av deg først

Back
Topp