Didrikson dress?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Har fått Didrikson dress til jul.
Men er de veldig store i størrelsen?
Hva tilsvarer egentlig 80?

Kan de ikke tas i tørketrommel overhodet?
Blir stoffet ødelagt, krymper den?

Hva med varmeskap i barnehage; tåler den det?

Guttungen her har didrikson. Han bruker str 104, og begynt å bruke litt klær i str 110. Han har 110 i dressen og den er litt lang, men med sko og votter på så sklir det ikke ned. Han syns den er veldig god! Det er også en søm inni dressen som kan klippes så den blir en str større. Ang tørketrommel og varmeskap vet jeg ikke da vi ikke har tørketrommel og det er ikke varmeskap i bhg. Veldig gode dresser hvertfall! Guttungen her er aldri bløt eller kald(med riktige klær under) :)

Vi er og veldig fornøgd med Didriksondressane! Ungane blir ikkje kalde og ikkje våte, til tross for typisk vestlandsvinter.

Ja, dei er litt store i størrelsen, men her har det gått fint å bruke dei sjølv om dei var litt store. Eg kjøpte str. 120 til jenta mi då ho var fem år og ca 110 cm høg. Ho begynte å bruke dressen den vinteren, og brukar den på tredje sesongen no. No er ho 125 cm høg, og eg har akkurat spretta opp "extend size"-saumane.

Guten min er no passert 9 år, straks 140 cm og brukar str 130, med extend size-saumane spretta opp. Han og brukar dressen på tredje sesongen, uten at den har blitt ødelagt.

Ang. tørketrommel så veit eg ikkje. Har ikkje vaska dressane så ofte, og dei har hengt til tørk på badet.

Litt store i str ja, 80 skal være 1år. Ingen uteklær bør vel i tørketrommel, tørkeskap på lav temp går fint

Vi er og veldig fornøgd med Didriksondressane! Ungane blir ikkje kalde og ikkje våte, til tross for typisk vestlandsvinter.

Ja, dei er litt store i størrelsen, men her har det gått fint å bruke dei sjølv om dei var litt store. Eg kjøpte str. 120 til jenta mi då ho var fem år og ca 110 cm høg. Ho begynte å bruke dressen den vinteren, og brukar den på tredje sesongen no. No er ho 125 cm høg, og eg har akkurat spretta opp "extend size"-saumane.

Guten min er no passert 9 år, straks 140 cm og brukar str 130, med extend size-saumane spretta opp. Han og brukar dressen på tredje sesongen, uten at den har blitt ødelagt.
Takk for svar!
De er såpass stor ja.
Syntes liksom min druknet i den. Men vil ikke bytte i mindre heller, om 80 er til 1 år, og greit å kunne bruke den til høsten/vinteren igjen! :-)
Flott at barna ikke blir kalde da! :-)

Litt store i str ja, 80 skal være 1år. Ingen uteklær bør vel i tørketrommel, tørkeskap på lav temp går fint
Takk for svar! :-)
Da er det jo 80 vi må ha ja. 70 blir vel da for liten igjen. Får stramme inn med borrelåsene på armer og ben. Stor er jo bedre enn for liten.

Gutten vær bruker 98/104 i vanlige klær, men har 110 i dressen fra Didrikson som han fikk til jul. Den er god og romslig, men går helt fint med sko på.

Jeg har en gutt på halvannet år som bruker størrelse 86 i ReimaTec sin vinterdress.
Men Didriksondressen i størrelse 80 er alt for stor!

Gutten vår bruker 98/104 i klær og fikk 100 i dressen. 110 dressen ble alt for stor. Kan jo gjøre dressene en str større ved å klippe opp sømmen inni, så derfor landet vi på 100.

Back
Topp