Dicillin

sofiebrvik

Gift med forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Har fått meg pencilin pga betennelse, og et så usikker på om det er trygt å ta. Sa selvfølgelug ifra til legen at jeg er gravid, og han sa da at det IKKE var farlig å ta dette når man var gravid. Men jeg skal jo ta 4 om dagen, jo :(

Uansett... Dumme meg drar jo rett hjem for å google. Typisk meg. På pakken står det at det tilsvarer Diclocil 500mg. Når jeg googler sistnevnte så får jeg opp at det ikke er farlig å ta. Men når jeg googler Dicillin så får jeg helt andre svar... Åååh, nesten så jeg ikke tørr å ta de. Men må jo :(

fant dette, men ville nok ringt legevakten ja:)

4.6 Graviditet og amning

Graviditet:

Dicillin bør kun anvendes på tvingende indikation under graviditet.

Reproduktionsstudier hos dyr har ikke vist tegn på nedsat fertilitet eller fosterskade. Sikkerheden ved anvendelse til gravide kvinder er ikke fastlagt.

Amning:

Der bør udvises forsigtighed ved behandling af ammende kvinder.

Dicloxacillin passerer over i modermælk.

Jeg ville stolt mer på lege, enn Google og babyverden. Er du virkelig usikker, så konfererer du med en annen lege.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ville stolt på legen.

Det vil alltid være vanskelig å kunne si med 100% sikkerhet at en medisin er helt trygg, fordi det er uetisk å bruke gravide kvinner i en studie hvor hensikten er å finne ut om en medisin er trygg eller ikke.

Konferer gjerne med annen lege, men ikke la vær å ta medisinen din på bakgrunn av det du selv leser deg frem til

Fant ut nå at grunnen til at jeg har fått Dicillin er at Diclocil ble trekkt tilbake på grunn av holdbarheten.
Det jeg har fått tilsvarer jo Diclocil, og det skal jo visst nok ikke være farlig å ta når man er gravid.

Han sjekka det opp når jeg spurte, og refererte "ikke skadelig under graviditet.."

Sukk... Jeg må jo bare stole på han, så jeg blir frisk :( Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å være gravid.

Jeg er tatt av antibiotika nå av den årsaken. Både hudlegen og fastlegen min sier at man ikke skal ta antibiotika med mindre man virkelig må i spesielle tilfeller.

Er antibiotika og pencilin det samme, egentlig?

SHIT HELLER!! Jeg tørr ikke ta. Har tatt to tabeletter allerede, og det sies via nettet at det ikke burde anvendes under graviditet. Dette er en dansk pencilin, så derfor finner jeg bare danske informasjon om det.

Tror kanskje ikke legen var klar over at jeg fikk utlevert denne tilsvarende typen i stedet for den han skrev ut til meg. Så da er jeg heller syk, rett og slett..

hva er det som feilier deg da ? omjeg får spørre:)

har spurt een sykepleier venninde om den , så venter på svar fra hu:)

Jeg har fått betennelser i ulike steder på kroppen. (albue, finger osv).
Verst er det i ene fingeren min, og det er såå vondt :( blir litt handlingslamma..

min sykepleier venninde sier dette:)

Det står i den danske at den ikke bør brukes pga "manglende viten" .. Altså ikke testet på gravide...

Penicillin er et antibiotikum. Antibiotika er en fellesbetegnelse for mange ulike antibiotiske medisiner :)

Jeg har kronisk senebetennelse i begge armer fra nakken ned til lillefingeren, og en infeksjon i huden som er grusom, og får ikke ta noe for noe av det :/

Har jo klart å tatt 2 stk allerede da, men tar ikke mer nå... Vertfall ikke før jeg har fått prata med legen. Håper på det beste, og at de to jeg tok ikke gjør noe skade :(

Dessuten er legen bare en turnuslege, så stoler liksom ikke sånn 110% på han....

VONDT JA! Det er til å gråte av...

Back
Topp