Diastase?!

Frk. Lost

Forelsket i forumet
Febbisbebbis'18
Jeg har ikke trent annet enn yoga (og gått turer) etter jeg ble gravid. Når jeg skal reise meg (og strammer magen) så har jeg fått en rar pyramideform på magen. Kan huske at det har vært slik helt fra jeg begynte å få mage omtrent. Tenkte det var normalt. Nå begynner det å se skikkelig «ekkelt» ut når det skjer siden magen er såpass stor så jeg måtte google det. Ser ut som jeg har det som kalles diastase (?), da magen er akkurat som beskrives f.eks. her, bare enda verre:

https://mammamagetrener.no/blogg/diastase-i-graviditeten/

Jeg er førstegangsfødende og trodde dette var noe man gjerne fikk etter fødsel og ikke så tidlig i graviditeten! :( Har alltid hatt flat men utrolig svak mage (aldri klart en eneste situp så og si), noe jeg har innbilt henger sammen med ryggproblem/svai.

Noen andre som har dette?

Føler jeg «skviser/moser» babyene når jeg reiser meg :s skikkelig ekkelt :dead:

Jeg har ikke trent annet enn yoga (og gått turer) etter jeg ble gravid. Når jeg skal reise meg (og strammer magen) så har jeg fått en rar pyramideform på magen. Kan huske at det har vært slik helt fra jeg begynte å få mage omtrent. Tenkte det var normalt. Nå begynner det å se skikkelig «ekkelt» ut når det skjer siden magen er såpass stor så jeg måtte google det. Ser ut som jeg har det som kalles diastase (?), da magen er akkurat som beskrives f.eks. her, bare enda verre:

Jeg er førstegangsfødende og trodde dette var noe man gjerne fikk etter fødsel og ikke så tidlig i graviditeten! :( Har alltid hatt flat men utrolig svak mage (aldri klart en eneste situp så og si), noe jeg har innbilt henger sammen med ryggproblem/svai.

Hadde sånn mage med førstemann, men kan aldri huske at jeg reagerte noe på det [emoji85] Skapte i alle fall ikke noen problemer for meg hverken i svangerskapet eller etterpå [emoji4] Er nok bare magemusklene som flytter på seg [emoji4]

Hadde sånn mage med første og har det nå. Ikke noen problemer i mellomtiden heller, men kjekt å følge med etter fødsel uansett[emoji4][emoji108]

Takk for svar! Gikk det tilbake til ca. Normalt etter fødsel? Eller måtte dere gjøre mye øvelser for å ordne det etc? Bryr meg egentlig ikke så mye hvordan det ser ut, men er det noe jeg har litt angst for så er det ideen om «oppkuttet» mage om det ga noe mening hehe. Er f.eks. ikke noe redd for vanlig fødsel men begynner å svette og svimle om jeg tenker på keisersnitt.. :hungover: Så blir litt uggen av å se/føle trekantmagen! Men er veldig glad i den i «slapp» form da :hilarious:

Takk for svar! Gikk det tilbake til ca. Normalt etter fødsel? Eller måtte dere gjøre mye øvelser for å ordne det etc? Bryr meg egentlig ikke så mye hvordan det ser ut, men er det noe jeg har litt angst for så er det ideen om «oppkuttet» mage om det ga noe mening hehe. Er f.eks. ikke noe redd for vanlig fødsel men begynner å svette og svimle om jeg tenker på keisersnitt.. :hungover: Så blir litt uggen av å se/føle trekantmagen! Men er veldig glad i den i «slapp» form da :hilarious:

Var helt normalt igjen etter fødsel her i alle fall [emoji4] Her ble det også keisersnitt med forrige, og jeg var livredd for å se på snittet i mange dager etter operasjonen. Men det gikk overraskende greit det også faktisk [emoji28]

Har lest litt om det, for mine har også begynt å dele seg litt. På noen går det tilbake til normalt, andre må «jobbe litt mer» for det, etter det jeg har forstått.
Kommer til å følge med etter fødsel, og evt høre med pt med erfaring på området dersom det ikke går tilbake til normalt [emoji4]

Jeg hadde også sånn med første, og har det nå og :) Ikke skapt problemer for meg heller, og magen ble som før igjen etter fødsel :) Hadde ikke hørt om dette jeg!

Helt normalt her, så blir spennende å se når lillesøster er født [emoji108] Hvis ikke så får en trene da[emoji4]

Back
Topp