Diare under graviditet. Kan det skade fosteret?

Signe80

Blir kjent med forumet
Beklager at jeg tar opp et litt intimt tema. Jeg har de to siste dagene vært ganske dårlig i magen, type diare og omgangsyke. Følt meg kvalm, oppblåst, og avføring tynn som vann... Har egentlig ikke spist noe rart heller..

Noen som vet om dette kan være skadelig for barnet?
 
Nei, skadelig er det ikke. Man kan jo bli syk om man er gravid. Jeg selv har bronkitt. Og mange gravide spyr jo opp alt de får i seg over flere uker, så tror nok at omgangssyken skal gå bra. Hadde det selv før jul. Bare pass på å drikke mye selv om det kommer ut igjen. Blåbærsaft regulerer magen, dessuten inneholder den sukker som kan være fint å få i seg. Eller bland eplemost og farris 50/50. Da får du i deg salter også.
 
Tusen takk for svar. Er liksom ikke hyppig dogåing heller. Har vært på jobb idag, og det gikk jo greit. Bortsett fra at jeg hadde vondt i magen. Får håpe den lille har det fint inni magen.
 
Det går nok helt bra. Den lille tar det den trenger uansett! :) Jeg har hatt vanntynn avføring (daglig) i nesten 3 uker nå, og begynner å bli temmelig dehydrert. Men var til UL og lege på sykehuset i dag, og de små har det aldeles utmerket selv om mammaen er dårlig. De vokser som de skal og har rikelig med fostervann, så ingen grunn til bekymring. God bedring til deg iallefall, håper formen din kommer seg raskt!
 
Back
Topp