Diare i flere uker

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Diare/løs mage.. har gått litt opp og ned, men nå har det holdt på i over 4 uker.. var hos legen etter 2 uker og de sa det kunne henge igen etter omgangssyken han hadde hatt.. for han er helt fin ellers... er ikke degydrert, drikker og spiser helt normalt. tisser normalt... og pigg..

Men nå syns jeg det har gått så lang tid så ringte legen igjen, fikk ikke time før neste uke men hun trodde det kunne være noe allergi.. men mot hva da?? som plutselig har kommet nå?

Vi har ikke gitt han noe anderledes kost

Noen som har erfaring med dette??

dytt

Jeg gikk lenge slik etter jeg hadde omgangssyken sist. Havresaft hjalp for min del :D

Jepp!
Poden her har hatt 8 runder med omgangssyke siden september i fjor. Den ene runden varte i over 5 uker (oppkast varte en uke, diare i 5 uker).. Var hos legen flere ganger, og var på sykehuset for å ta blodprøver. Han ble sjekket for allergier, både pollen, mat, dyr etc etc.. Plutselig gikk det bare over av seg selv..
Han har alltid hatt en veldig rar mage, og ustabil ikke minst.. Legen sa at det finnes noe som heter Toddlers diare, som er en litt sånn udefinerbar trøblete tarm, og det pleier å gi seg ved 2 års alderen. Han konkluderte med at poden mest sannsynlig har en grad av dette, og at det kom fordi tarmene fikk hard påkjenning av gjentatte runder med omgangssyke.

Vi fikk salve til å smøre sår rumpe med, og resept på noe drikke i tilfelle han skulle bli dehydrert. Han måtte inn til sjekk ett par ganger, men etter halvannen måned roet det seg som sagt..
Det viktiste er nok å se til at han får i seg nok væske. Vi gikk/går til fotsoneterapeut med han også, og det har hjulpet en god del på magevondten.
Barnehagen tok i mot han med åpne armer, så lenge det ikke var smittsomt. Han måtte bare ha MYE skift liggende..
Han har enda noen perioder der han har rimelig løs mage, men de har aldri holdt på så lenge som den ene gangen. Heldigvis.

God bedring til din lille, og lykke til. Håper det gir seg fort, hvis ikke kan det kanskje være greit å dobbelsjekke ifht allergier etc..

Vår datter fikk samme symptomer på omtrent samme alder. Vi kuttet ut melk, og nå er hun frisk som en fisk. Dessverre (sier Fürst-laboratoriet), så kan man ikke teste så små barn for laktoseintoleranse.

Anbefaler å teste det ut hvertfall:)

Vi hadde det også sånn lenge. Av og på med diarée.
Så tok vi blodprøve og testet for alle mulige allergier, som gav utslag på melk.

Etter at vi kuttet ut melk fra kosten har han ikke hatt diarée siden.

Kutta dere ut kun ren kumelk eller alle melkeprodukter?

har du prøvd å kutte ut melk? kan jo kanskje prøve det, og se om magen blir bedre da...

Fragle1 skrev:
Kutta dere ut kun ren kumelk eller alle melkeprodukter?

Vi kutta ut alt. Er jo bare å prøve seg frem da, begynne med å kutte alt et par uker, og så eventuelt prøve å innføre ost for eksmpel (som jeg hører det er relativt lite laktose i), og *se hva som skjer*.

Back
Topp