Diare i 7 dagen

ronja87

Forelsket i forumet
Hei dere!

Jeg har ei jente som har diare for første gang, og nå har det vart i 7 dager!
Var til legen i dag. De måtte stikke to ganger i fingeren, men det gikk jo strålende bra.

Men hva gjør vi...jeg syns 7 dager er lenge....å hvertfall når man skifter bleie 4-5 ganger om dagen, med bæsj i!

uffamej..ingen drøm akkuratt.

Jeg måå prøve noe snart..men vet ikke helt hva..har dere forslag??

Hva sa legen da? Du kan prøve å gi biola med blåbær, det skal stabilisere magen. Har dere gikk henne noe nytt de siste dagene, som hun eventuelt kan reagere på? Isak fikk løs mage da han fikk jordbærsyltetøy på brødskivene.

Blåbær: ferske, tørkede, syltetøy, suppe kan hjelpe på å binde magen.

Biola kan være lurt, men mange med dårlig mage (diare/oppkast) kan bli litt "intolerant" mot melk, så det kan også forværre problemet. Dette kommer også veldig mye an på hva som er årsaken på problemet.

Viktig å få i de så mye væske som mulig - taper mye væske med diare.

salt potet (stekt potet, potetgull o.l.) kan også hjelpe litt. Stivelse og salt er med på å stabilisere/binde magen. 

Blåbær: ferske, tørkede, syltetøy, suppe kan hjelpe på å binde magen.

Biola kan være lurt, men mange med dårlig mage (diare/oppkast) kan bli litt "intolerant" mot melk, så det kan også forværre problemet. Dette kommer også veldig mye an på hva som er årsaken på problemet.

Viktig å få i de så mye væske som mulig - taper mye væske med diare.

salt potet (stekt potet, potetgull o.l.) kan også hjelpe litt. Stivelse og salt er med på å stabilisere/binde magen. 

Litt seint svar herfra... Håper diareen har gått over... Ingrid hadde det samme tidligere i sommer. Da fikk vi tips om å blande avkok av ris med blåbærsaft. Det funket kjempebra=) Kok opp en del vann, ha i litt ris og la det småkoke en times tid. Sil av og avkjøl avkoket....

Back
Topp