Diare hos de små

Durken

Forumet er livet
Mini kastet opp forrige lørdag, var helt fin til mandag kveld da kastet han opp igjen, etter det begynte diareen.. og den henger i enda. Formen hans har blitt slappere, men er blid, og matlysten er ikke på topp, men drikker godt.

Skal vi gjøre noe for å stoppe diareen? Hvilke matvarer, bortsett fra melk (som han ikke får) bør vi unngå?

Kanel sier de skal være bra[:)] Vi har på kanel på grøten hans når han har diare. Vet ikke om det hjelper da, men kan jo ikke skade[;)]

Raspet eple, banan, idoform mener jeg du trygt kan gi barn. Iallefall sa apoteket det til meg, men da var jo jenta 2 år. Kokt fisk og ris binder også magen.

ORIGINAL: MammaKarri82

Kanel sier de skal være bra[:)] Vi har på kanel på grøten hans når han har diare. Vet ikke om det hjelper da, men kan jo ikke skade[;)]

Han fikk kanel på havregrøt i stad, så det er jo bra.
Naboen sier vann fra springen er gift og at det må kokes før han får det... stemmer det eller?

ORIGINAL: desire

Raspet eple, banan, idoform mener jeg du trygt kan gi barn. Iallefall sa apoteket det til meg, men da var jo jenta 2 år. Kokt fisk og ris binder også magen.

Han får bananer og eplebiter. Får koke ris til middag.

Vatnet skal helst kokast i 4 minutter, for å drepe alle bakterier. Så kan en sette det i kjøleskapet.

Vi gav kokt ris iblanda litt smør til middag, for det hjalp til å binde magen.
Ellers fikk ho litt banan, loff og lett fordøyelige ting med stivelse i.

Men sånn utover det, virka det som at det berre måtte gå over. Styra på ei veke her og.
Vist du er redd for at han blir dehydrert, kan du kjøpe GEM pulver på apoteket. Det blander du i vatnet så hjelper det til å ta opp saltstoffer og sånn.

Ok, takk. Syns han har fått fargen igjen i kinna siste dognet, så håper vi ser slutten her nå.

Alexander begynte med oppkast og diare forrige lørdag, holdt det gående i ett til onsdag, hadde feber, spiste ingenting, men drakk greit. Han var ikkje dehydrert nok til å innlegges så ble bare sendt hjem igjen.
No i går startet det opp igjen med diare, etter 2 dagers opphold med en normal Alexander, og formen e dalende, og eg tror feberen begynner å krype tilbake igjen..

Syns ikkje dette e noe kjekt eg[:'(]
Fra legen fikk eg bare beskjed om å få i han veske, mat var ikkje så viktig, og det måtte gå over av seg sjøl. Men blir han værre må eg ta kontakt med legen igjen

ORIGINAL: Stinoa

Alexander begynte med oppkast og diare forrige lørdag, holdt det gående i ett til onsdag, hadde feber, spiste ingenting, men drakk greit. Han var ikkje dehydrert nok til å innlegges så ble bare sendt hjem igjen.
No i går startet det opp igjen med diare, etter 2 dagers opphold med en normal Alexander, og formen e dalende, og eg tror feberen begynner å krype tilbake igjen..

Fra legen fikk eg bare beskjed om å få i han veske, mat var ikkje så viktig, og det måtte gå over av seg sjøl. Men blir han værre må eg ta kontakt med legen igjen

Æsj da. Høres ut som en ille turn. Vi har ikke hatt feber i det hele tatt. God bedring til lillegutt.

ORIGINAL: Durken

ORIGINAL: Stinoa

Æsj da. Høres ut som en ille turn. Vi har ikke hatt feber i det hele tatt. God bedring til lillegutt.

Nei e ikkje noe kjekt for hverken meg eller han, vaskemaskinen har gått i ett siden forrige lørdag[8D] Alt går jo gjennom alt, fant ut at eg hadde litt lite klær til han, når eg byttet for 9 gang på samme dag[8D]
Så bra han ikkje har feber i det minste[:)]
Tusen takk, og god bedring til din og[:)]

Back
Topp