Diare hos baby

Camzz

Andre møte med forumet
Hei:)
Jeg har ei lita jente på snart 3 uker. Igår kveld var hun plaget med luft i magen. Hun har idag hatt 3 store diare-bleier, og kjenner jeg blir bekymret. Har en mistanke om at hun har reagert på jordbærene jeg spiste igår. Noen andre som har hatt babyer med diare?

Morsmelkernærte babyer har alltid flyende avføring. Men om de har mageknip kan avføringen skifte farge fra sennepsgul til grønn og noen ganger "skummete". Det betyr ikke at det er diarè, men det betyr likevel at babyen har mageknip.

Viktig å passe på ved væsketap hos de små, er hun bedre nå? Jeg ringer gjerne legevakten for å få tips hele døgnet, når legekontoret er stengt :-)

Husker helsesøster sa til meg med førstemann at når det er "fest", er det mange babyer som ammes som blir dårlig i magen etterpå. Kan fort bli for mye av noe :-)

God bedring :-)

Klippet fra:

https://ammehjelpen.no/artikkel/20/Sykdom-hos-barnet

"Barnet bør behandles av fastlegen. Det er imidlertid svært uvanlig at barn som fullammes får ”ekte” diaré. Avføringen som kommer fra morsmelk kan ofte se ut som diaré, det vil si den er flytende, sterk gul i fargen og med små korn i. Diaré hos fullammede barn defineres slik: økt mengde vandig avføring utover det som er vanlig for barnet. Ved diaré bør du fortsette hyppig amming. Hvis barnet trenger ekstra væske på grunn av dehydrering, ta kontakt med legen"

Back
Topp