Diare heile påska :-(

Sonja Borge

Gift med forumet
Lillegutt begynte å få tynn og hyppig bæsj på mandag. I dag er det lørdag, og han bæsjer enda tynt. Har mellom syv og tolv bæsjebleier hver dag...og det som kommer er veldig tynt.

Han er i god form ellers, og det er ikke noe problem å få ham til å spise eller drikke. Men stumpen blir jo veldig sår, og det er irriterende for oss å måtte skifte så mye på ham. Mye gris.

Er dette vanlig? Hvor lenge må vi regne med at det varer?

Har dere noen gode diareråd? (Vi har prøvd blåbærmos, men det hjalp fint lite.)

Har ingen tips i forhold til diareen, men vet at diare dessverre sitter i en stund for noen...et tips i forhold til sår stump er en krem som kan kjøpes på apoteket som heter Inotyol. God bedring!

Hmmm... jeg vet banan virker stoppende. De skal i alle fall ikke ha banan om de er harde i magen/forstoppet, så jeg antar det må fungere gunstig mot diare. Ellers tror jeg gulrot, eple og blåbær har samme/lignende effekt. Kommer vel litt an på hva som forårsaker diaréen også, men jeg er ingen ekspert på området. Vi har hatt mer motsatt problem. 

Banan for hardere mage, på sår stump har jeg brukt en blanding av avene zinksalve og vanlig zinksalve når eldstemann har hatt veldig sår stump.

Back
Topp