Diaré

*LC*

Gift med forumet
Hva hjelpe mot diaré hos barn? Har hørt om blåbær og banan. Noen mer? Holdt på i mer eller mindre ei uke nå. Kjedelig!!!!!!

Vet ikke, men hjelper deg å dytte! [:)]

Idoform funker veldig bra. + biola

ORIGINAL: Thothamon..

Idoform funker veldig bra. + biola

Vi kjører på med Biola med blåbær. Han liker det veldig godt.
Men kan man bruke idoform på barn (han er snart to år)?

Takker for tips og dytt[:D].

vi fikk beskjed om at ingen legemidler skal brukes i alle fall,  (idoform f.eks) når han var 1år , vet ikke når de kan begynne å bruke. eple binder magen - bland gjerne med farris så får han i seg viktige mineraler også. Ellers er avsilt havresuppe bra - gjerne på blåbærsaft (kok havresuppe=tynn havregrøt, IKKE BRUK MELK. bruk noe vann og noe blåbærsaft - biola m/blåbære kan også brukes,  litt sukker og 1/2 ts salt. sil av gryn og la han drikke suppa. det smaker godt og er suuuper næring + bindemiddel for små mager).

Raspet eple er også fint - det er helt greit å strø litt sukker og kanel på for å gjøre det mer "spennende"[;)]

ellers er mat som i alle fall ikke gjør det værre: BRAT (bread - loff, rice, apple, tea) en god huskeregel. Gele gir sukker og ennergi - binder ikke men gjør ikke værre.

DETTE STABLISERTE MAGEN TIL GUTTEN MIN......
(OPPSKRIFT ANNBEFALT AV LEGE)

KOK OPP 1 L VANN ELLER SVAK TE MED 2-3 SS SUKKER OG 1/2 TS SALT

DETTE KAN GIS SOM VESKE ERSTATNING ELLER MED MÅLTID.....
KAN OGSÅ SMAKES TIL MED 2 TS EPLEMOST ELLER APPELSIN KONSENTRAT......

Meiner eg har høyrt at ein ikkje skal gi biola før ETTER at diareen har gitt seg. Huskar ikkje kor eg hørte det. Tips eg har fått i forbindelse med omgangssyke er :loff, blåbærsaft, 50/50 farris og eplemost, salte kjeks, raspa eple, raspa gulrot. God betring!

jeg fikk beskjed av legen at idoform classic (kapsler) kan gis til barn over 1år og at man kan åpne opp kapslene og helle pulveret på en skje og gi det evt i syltetøy hvis man ikke får ungen til å svelge de hele.

og ser på pakningsvedlegget nå at barn under 1år og gravide skal ikke ta det..

Takk for mange gode tips og råd.

Back
Topp