Diaré av kynnere..

Frumammaliv

Betatt av forumet
Hver gang jeg blir litt sliten og får en del kynnere så må jeg på do :p
Gjerne to ganger daglig det skjer og får skikkelig diaré av kynnere... hatt det sånn i noen uker allerede så tror ikke det er noe fødetegn (36+6)

De andre svangerskapene har jeg slitt veldig med forstoppelse og hard mage, så dette er nytt..
Har ikke hørt så mye om kynnere som utløser diaré :p er det flere?
 
Hver gang jeg blir litt sliten og får en del kynnere så må jeg på do :p
Gjerne to ganger daglig det skjer og får skikkelig diaré av kynnere... hatt det sånn i noen uker allerede så tror ikke det er noe fødetegn (36+6)

De andre svangerskapene har jeg slitt veldig med forstoppelse og hard mage, så dette er nytt..
Har ikke hørt så mye om kynnere som utløser diaré :p er det flere?

Jeg har lest tidligere at diaré kan være et tegn på at ting nærmer seg siden kroppen din tømmer seg før fødsel. Men som du sier så har du jo hatt det noen uker, så ikke lett å si :)
Har også lest noe om at diaré pga kynnere eller menslignense smerter kommer av samme årsak som når vi får diaré mens vi har mensen.
 
Årsaken til diaré mens du har mensen eller mensmurringer er at kroppen skiller ut hormonet prostaglandin, samme hormonet som modner livmorhalsen og brukes ved igangsetting av fødsel. Er fult mulig kroppen din har jobbet lenge med modning og klargjøre kroppen til fødsel, men modning kan gå over flere uker og skjer gjerne ikke over natten, så du skal ikke utelukke det som et modningstegn ☺️
 
Årsaken til diaré mens du har mensen eller mensmurringer er at kroppen skiller ut hormonet prostaglandin, samme hormonet som modner livmorhalsen og brukes ved igangsetting av fødsel. Er fult mulig kroppen din har jobbet lenge med modning og klargjøre kroppen til fødsel, men modning kan gå over flere uker og skjer gjerne ikke over natten, så du skal ikke utelukke det som et modningstegn ☺️


Det høres jo litt oppmuntrende ut! Syns jeg har hatt så lite modningstegn og at ting har vært mye lettere enn hva jeg forventet hittil (tredjegangsfødende)
Så håper inderlig noe skjer dere selvom jeg ikke er i så mye smerter :p
 
Det høres jo litt oppmuntrende ut! Syns jeg har hatt så lite modningstegn og at ting har vært mye lettere enn hva jeg forventet hittil (tredjegangsfødende)
Så håper inderlig noe skjer dere selvom jeg ikke er i så mye smerter :p
Ja absolutt, jeg tar i mot alle tegn på modning med stor glede, hjelper på å holde motet oppe nå når det nærmer seg slutten på tålmodigheten ☺️
 
Back
Topp