Diarè

Rosa termos

Elsker forumet
Stakkars jenta mi..[:(] Hun har hatt diarè siden i går og hun er såååå sår i rompa..[:(] Det er snart åpne sår, og hun hyler når vi må vaske bort bæsjen.. Bare i dag har jeg byttet 10 bleier, så det er ikke rart hun er sår stakkar.. Noen råd mot såre rumper? Jeg smører med inotyol, potetmel og lar henne ligge masse på gulvet uten bleie på.. Noe annet jeg kan gjøre? Mammahjertet mitt gråter[:(][:(]

Stakkar jenta di.
Ha masse babyolje på kluten når dere vasker rompa, da blir det ikke så hardt mot huden.
Og masse god bedring[:)]

Tusen takk, det skal jeg prøve[:)] Nå bruker jeg bare vann på sånne myke engangskluter, men oljen smører det sikkert litt[:)] Off, håper virkelig det blir bedre snart altså[:)]

Libero sin zinksalve er kjempegod [:D]

ORIGINAL: Elissa85

Det er notert bak øret[:D] Takk for svar[:)]

Bland alltid zink med vanlig lotion/hudkrem . zink er vanskelig vaske bort om ikke den er blandet ut, da må den fjernes med olje. For sår hud er det greiest om gamle rester av salve fjernes ordentlig hver gang og det får du gjort om den er utblandet.

Ja smør på skikkelig tykt lag!

uffdah [:(] stakkars lita..
ser ut som du har fått mye gode tips her, jeg har ikke noe bedre å komme med[;)]

eneste er at jeg bruker en krem fra Elisabeth Arden som er kjempegod.. høres merkelig ut men egentlg er det for leppene, men de sa at denne kremen er utrolig god mot såre barnerumper, og YES! de hadde rett.. det er borte på en dag.. men er gjerne ikke så godt mot åpne sår[&:]

ORIGINAL: Gedine87

ser ut som du har fått mye gode tips her, jeg har ikke noe bedre å komme med[;)]

eneste er at jeg bruker en krem fra Elisabeth Arden som er kjempegod.. høres merkelig ut men egentlg er det for leppene, men de sa at denne kremen er utrolig god mot såre barnerumper, og YES! de hadde rett.. det er borte på en dag.. men er gjerne ikke så godt mot åpne sår[&:]

Hva slags krem var det? Kan notere det bak øret, her mottar jeg alle tips med stor takk.. stakkars lita, det er så fælt å se henne ha så vondt[:(]

ORIGINAL: Rosa termos

ORIGINAL: Gedine87

Hva slags krem var det? Kan notere det bak øret, her mottar jeg alle tips med stor takk.. stakkars lita, det er så fælt å se henne ha så vondt[:(]

uff ja det kan jeg tenke meg[:(]
det sto liksom ikke navn på kremen uten om "eight our cream" men legger med bilde av den så kan du se... den finnes i både tube og slik rund boks[;)] den fungerer også veldig godt i kinnene..har brukt den mye nå når det har vert kaldt.. IKKE som kuldekrem men når hun kommer inn liksom![;)]

Jeg har ikke no bedre tips å komme med... Men jeg vil bare ønske snuppa god bedring[;)] Håper hun blir fort frisk igjen[;)] Klem fra oss jentene[:)]

Huff, sånn har det vært her i helga og. Tror det har vært tannbæsj han har hatt. Har gjort akkurat som deg med potetmel, lufting og inotyol. Det funka kjempe bra her. Også sier han ifra med en gang han har bæsja, så vi får tatt det med en gang. Skifta 3 bleier bare i natt. [:-] God bedring til søta di. klem fra oss

ORIGINAL: Angel78

Ser noen sier at zink er vanskelig å få bort, men IKKE libero sin, den er gull![:D]

Tusen takk alle sammen[:D] Nå har svigermor akkurat vært her og gitt snuppa forsoneterapi mot diareen, så håper den gir seg slik at sårene i rumpa kan få "gro" i fred[:)]

ORIGINAL: Angel78

Ser noen sier at zink er vanskelig å få bort, men IKKE libero sin, den er gull![:D]

har ikke opplevd at zink er vanskelig å få av... for det tørkes vekk med tør klut i og med at det er vannastøtende salve [;)][;)]
Og om det er vanskeli å få vekk er det vert å smørre så de ikke har vondt og ubehag [;)]

Hei!
Når poden hadde diare i 16 dager gjorde jeg slik; vasket rompen med bomull og olje,lufttørket ev hårføner med kald luft så smørte jeg på inytynol. Funket bra for oss ;) Fikk tips med helsesøster om noe som het krystallfiolett (tror jeg,noe i den duren) som skulle fungere om det ble veldig ille.

ORIGINAL: fskl

Hei!
Når poden hadde diare i 16 dager gjorde jeg slik; vasket rompen med bomull og olje,lufttørket ev hårføner med kald luft så smørte jeg på inytynol. Funket bra for oss ;) Fikk tips med helsesøster om noe som het krystallfiolett (tror jeg,noe i den duren) som skulle fungere om det ble veldig ille.

Er det det man sprayer på dyr dersom de har sår?
Iallefall må man passe seg for å ikke søle... [&:]

Vi hadde også diarè problemer og kjempesår stumo for en uke siden... Jeg brukte også Inytyol og potetmel og lot stumpen lufttørke mellom hver bleie... Noe tips ang akkurat det kan jeg ikke gi annet enn det som allerede er skrevet her...

Men ang å binde magen å få stopp på diarèen kan jeg si hva HS sa til meg (her hadde hun diarè i nesten 2 uker før noen kom med konstruktive råd [:-])
Kutt ut melk en dag og gi svak blåbærsaft (fra feks Lerum)
Skrap eple å gi til lunch eller annet måltid... og kok grøt eller saft på byggryn..
Det reddet oss [:)]

Back
Topp