Diarè og tannfrembrudd*oppdat*

H i l l a

Forumet er livet
Mini har hatt diarè nå i noen uker. Han holder på å få hjørnetennene oppe, og har ikke akkurat vært superblid hele tiden[8|]... fooor så si det slik,ja. Spørsmålet er igrunn, hvor lenge er det normalt at de er dårlig i magen ved tannfrembrudd? Når skal man begynne å mistenke andre årsaker? Her har det gått flere mnder mellom hver tannfrembrudd så jeg husker jo ikke fra gang til gang[&:][;)]

______________________________________________________________________________________________

Vi orka ikke ringe legen. Vi er begge helsearbeidere og var selv i stand til å se at gutten var i tipptopp stand tross diare over lengre tid. Leger gjør ikke noe uansett om ikke allmentilstanden hos ungene er redusert!
Vell nå er ene hjørnetannen brutt igjennom og her har vært normale bleier i 2 dagen[:D] Enn å fryde seg over noe slikt da[8D] Når vi tenkte godt etter regna vi ut at Nikko har hatt løs mage i nesten en mnde[:-][&o][>:] Like lang tid siden jeg kjente i tanna i tannkjøttet til den brøt igjennom. Hva de ikke må plages med disse små pga de der pokkers tennene![:@]
Så var det neste tann da......

Synes kanskje noen uker hørtes mye ut.

Han hadde løs avføring leeeenge da han fikk tennene i midten nede også, da gikk jeg til lege. Begynte jo å bli bekymret, men så *poff* var det borte... uten at vi egentlig hadde fått prøvd ut om han reagerte på noe. Så da konkluderte vi bare med at det var magen som slo seg vrang av tennene. Han har ikke alltid det som heller over til å kunne kalles diarè da. Noen ganger bare veldig løst.

Hmm..trodde ikke det var normalt så lenge.. Trodde det normale var akkurat da tennene bryter ut..
dvs ei natt å to..
syns du sku ringt lege kontoret jeg.. ikke bra når de har diare så lenge i gangen..
(men må jo selvsagt bare følge med på allmentilstanden og..om han er kvikk å bli, om huden ikke er tørr, om han får i seg nok væske osv...) Men hør med legen for sikkerhets skyld kansje..

fargen og.. er avføringen lys? = lite næring tatt opp.. løs, det samme,men kansje virus.. uff nei ikke lett å vite..
jeg hadde hvertfall kontakta legen om det gikk uker..

ORIGINAL: Emja

fargen og.. er avføringen lys? = lite næring tatt opp.. løs, det samme,men kansje virus.. uff nei ikke lett å vite..
jeg hadde hvertfall kontakta legen om det gikk uker..

Nei, den er ikke lys. Ser helt normal ut. Bare veldig,veldig bløt[8D] Mja, jeg får vell kanskje ringe i morgen og spørre da....

Oppdatert i HI[:)]

Husker Isabella hadde diare i rundt 2-3 uker når hun fikk noen tenner.Hun var også helt frisk.Med en gang tannen kom frem ble hun fin i magen igjen også

Åh, du... det var godt å høre det er flere!![:)] alle snakker om en bleie eller 2, dagen før tannen kommer[&:][8D] 

Back
Topp