Diane p-piller... Erfaringer?

mammamarita

Glad i forumet
Har blitt anbefalt disse av div. årsaker (uren hud). Noen som går på/har gått på disse og vil komme med noe, positivt eller negativt?

Jeg går på di, men har ikke gått på di mer enn noen mnd, så har ikke no sælig å komme med[;)]

Søstra mi har brukt de.. Nettopp pga uren hud, og hun ble kvitt alt og kom ikke tilbake igjen[:)] Så det var det positive, men det negative er at hun fikk migrene etter hun begynte med de. Og det har hun ikke blitt kvitt....

Brukte dem også pga uren hud. Ble kvitt kvisene da jeg brukte dem, men de dukket opp igjen da jeg måtte slutte med dem. Fikk dem ikke lenger, trodde de var trukket fra markedet jeg, var det jeg fikk inntrykk av iallefall, pga. blodpropp-fare. Fikk noen andre istedet som skulle være like, men de virket iallefall ikke likt på meg. [8|]

De skal ikke være trukket fra markedet , ei vennine jobber på apotek, og hun sier de finnes fortsatt. Men de ansatte tilbyr et tilsvarende merke, som skal være det samme. Og billigere...

Jeg vil nok prøve meg på originalen, magefølelsen min sier meg det er best[;)]

Bra dere ikke har et drøss bivirkninger å komme med, men migrene er jo ille (!)

Jeg gikk på de for mange år siden pga jeg tålte ikke de andre p-pillene (ble kvalm osv osv).
Jeg fikk veldig brystspreng av de da de inneholder langt større dose med hormoner enn andre p-piller - de hjelp også på huden synes jeg.

Mange leger fraråder å bruke Diane pga økt blodproppfare siden de inneholder så store doser hormoner.
En annen ting som er verdt å merke seg er at Diane inneholder et antigestagen (er det som skal hjelpe mot uren hud - anti mannlige hormoner på godt norsk) som kan føre til misdannelser hos fostre dersom en skulle bli gravid når en går på denne. Det er da sårlig guttefostre som står i fare for å få misdannelser på kjønnsorganet.

Back
Topp