Dialekttråden!

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Kan ikke alle skrive noe på sin dialekt her?

ja jedna eg ska d då[8D] harkje den vanskligste dialektå uansett

eg hakje trua på at ditta e så vanskelig, men d e jaggu ei ful dialekt!

ga asta hente hussulæstenj inpå stoggo å heng åm på den gøle knagginj borti då...

ORIGINAL: Dolly Dee

ga asta hente hussulæstenj inpå stoggo å heng åm på den gøle knagginj borti då...

[8|]

Snakke ganske bonsk trønderdialækt å syns d e luggumt[:)]
Hos familien min som bor på Nordmøre har pipa ei ainna låt:
Stjora stjæt på stjorta mi på Stjei å hodemin d va stichle[:)]

Dialekta mi ekje så veldig spennande eller vanskelig men det e fordi mi e ganske så utvatna! er let påvirkelig når det kjem til språk! Men drar sammen ord, harkje, vekje, kan`kje osvosv..

kan ikje sei at mi dialekt e så grævla spennande den helle. så sei adle fårstår jo ka eg seie el skrive. :p hehe.. men får di som ikje e så vande me an syns vertfal orde soggel e løye å lesa og hørra. 

ORIGINAL: MayKr

ORIGINAL: Dolly Dee

*prøve seg på oversettelse*

Gå å hent ullstrømpene på stua og heng de på den gule knaggen [8|]

wow - flinke May på selbygg [:)]

Men å vide å ein ska skrive æ ju ein ting då.. Ein skolle næsten hatt ei setning som alle skolle skrive.. Bler ju ikkje så himla spennans når e bare skriver ein hau m tøys her bare for å få t ei setning[:D]

ORIGINAL: *Vero9ca*

Ja, for min dialekt er så fryktelig spennende![8D]

Kan vel signere den[8D]

I dialekto mi so sett me "o" bak nesten alle oro. Vi toysar og siir royk, vi har solo på himmlen og isje i flasko. Vi har potlaskatt istedn for "julebokk" og vi har ett problem når me ska sei skoo.

[:D]

Hahaha, ja vas tu vsetky tromfnem so svojou slovencinou! [:D][:D][:D] Na mna nikto nema, hahaha [:D]

E ein del her så snakke ganske så likt som meg ser eg:)

Når eg skrive innpå her så prøve eg så godt eg kan å ikkje gjer da for vanskli for dei så slite me dialektar. Har nåken venner fra østlandet så ikkje sjønne bere av da eg seie[:)]

ORIGINAL: MayKr

ORIGINAL: villon

Hahaha, ja vas tu vsetky tromfnem so svojou slovencinou! [:D][:D][:D] Na mna nikto nema, hahaha [:D]

Den tror jeg ikke at jeg skal forsøke og oversette [8D] Noe med å snakke slovensk, DET forsto jeg [;)]

Ja, det var mitt språk [;)] Egentlig snakker jeg "ordentlig", offisiell "fin" slovakisk, ikke dialekt. Bare tonefallet kan minne om at jeg kommer fra Vest-Slovakia. [;)]

Men samboeren min snakker "ordentlig nordnorsk" [:D]

Back
Topp