Dialektskriving!

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
får lyst til å skrike av slikt i kveld!

Skriv bokmål!
Eller:
Skriv nynorsk!
Evt:
Skriv bokmål og nynorsk om en annen!

Men vær så snill og ikke skriv slik du snakker! Det er helt grusomt å lese! Jada jeg lar være å lese videre når jeg ser det er en som skriver sånn, men det ER så irriterende!

Mvh hormontrollet med urolige, rykkende bein

Er enig om at dialekt er en uting på forum :p

Mange er så tungvinte å lese. Jeg orker ikke. Men ja - dialekter er flott og alt det der, men helst muntlig ;)

Har du urolige bein ville eg prøvd å ta Magnesium tablettar (om du ikkje allerede har prøvd), da ser du kanskje lysare på at me skriv på den flotte dialekta vår;)

Nynorsk er greit, snakker det forsåvidt selv til tider, men sånn "då bei ei så sinnja atte æi sprakk!!" Type skriving

Ja jeg sto og så på pilleboksen på apoteket i dag, men migrenen jaget meg ut derfra

Enig, hopper glatt over innlegg på dialekt.

Jeg er trønder, men fy fader så slitsomt det er å lese et helt innlegg på trøndersk! Kan godt være jeg har gode tips å komme med, eller noen medfølende ord, men jeg klarer ikke å lese slike innlegg så de hopper jeg glatt over. Ikke et stort problem, men litt irriterende er det jo.

Skjønner ikke at noen orker bruke energi på å irritere seg over det :p jeg driter i å lese det om det blir for slitsomt.

Back
Topp