Dialekter?

Ju9ta

Forumet er livet
Hva syns dere om andre som skriver dialekt??
Lurer litt på om jeg skal skrive på trøndersk shøø..[8D] Hehe..

Selv syns jeg d er helt greit, selv om jeg ikke forstår alt, å må lese innlegget noen ganger før jeg har fått med meg alt..

Har en stor uvane med å skrive på dialekt, gjelder alt som skal skrives... Enkelte dialekter synes jeg er vanskelig å lese men for min del synes æ at det ikke gjør noe!

ORIGINAL: helenen

For å være helt ærlig, så synes jeg det er SINNSYKT irriterende [8D] Merker at jeg ikke klarer å konsentrere meg om hva som står der, pluss at jeg ikke tar det like seriøst. Sånn er det bare, for meg i allefall [;)]

Noen dialekter er vanskelig å forstå, og kan være litt irriterende noen ganger...[>:]

å lese innlegg som er skrevet på annen dialekt enn den jeg har selv orker jeg nesten ikke lese  for jeg synes det er vanskelig og ikke forstår alle ordene.
Med andre ord så synes jeg det er irriterende rett å slett!
Litt dialekt gjør ikke noe men et langt innlegg gir jeg somregel opp hihihi [:D]

syns det er helt ok jeg, skriver ikke dialekt selv her inne, men det er vel fordi jeg har nordnorsk dialekt, og føler egentlig at dialekten står i veien for å bli tatt seriøst. Men har ingenting med at andre skriver dialekt, selv om man må tyde litt [;)]

Alt med måte. Litt dialekt er bare sjarmerende, men det kan bli litt tungt å lese noen ganger. Jeg vil i samme slengen så et slag for å bruke punktum og avsnitt når man skriver lengre svar [:)].

syntes det blir litt tyngre å lese men samtidig utrolig artig.. det blir mere personølig syntes jeg... men JA  til punktum og avsnitt..

Suns au d e ganske vanskeli å lesa av å t... Mn spørs jo koss dialekt d e på då! Å e heilt enie i at d e vanskeli å lesa lengre teksta udn ponktom, komma å avsnitt.
Men skrive isje på dialekt her inne, kun på detta innlegge[:D][:D][:D]
Men dei så lige d best, må jo bare d, e ingen så ska bestemma..[;)]

Æ sei JA te punktumm å avsnitt æ å, å så syns æ at aill sku byinn å skriv på trøndersk!!!!

(forøvrig foretrekker jeg nok bokmål ja, eller, alt med måte da.)

eg kan gått skrive sånn eg snakkar asså, det blir jo jææla'bra!!!!
*kraakraakraa...*[:D]

hahaha... blir litt kav å lese da...

e skrive på både bokmål og dialekt... syns folk skal få skrive det dem vil jeg, vi bor i norge og det er jo like mye norskt alt sammen, eller???[:D][;)]  legger man godviljen til så forstår man det folk skriver... jeg forstår det folk skriver her inne, selvsagt er der en del ord som r ultradialekt, men man må jo bare se på sammenhengen i setningen[:)] [:)][:)]

det var mi mening hvertfall[;)]

ORIGINAL: Heather

Alt med måte. Litt dialekt er bare sjarmerende, men det kan bli litt tungt å lese noen ganger. Jeg vil i samme slengen så et slag for å bruke punktum og avsnitt når man skriver lengre svar [:)].

Enig i punktum og avsnitt (selv om det ikke er alltid jeg husker avsnitt[8D])
Er veldig tungt å lese lange innlegg, men jeg prøver å lese[;)]

ORIGINAL: Gabriela

e skrive på både bokmål og dialekt... syns folk skal få skrive det dem vil jeg, vi bor i norge og det er jo like mye norskt alt sammen, eller???[:D][;)]  legger man godviljen til så forstår man det folk skriver... jeg forstår det folk skriver her inne, selvsagt er der en del ord som r ultradialekt, men man må jo bare se på sammenhengen i setningen[:)] [:)][:)]

det var mi mening hvertfall[;)]

Enig..... [8D] ej skrive litt dialekt da....

JA FOR DIALEKTER!!!! Skriv lite med dialekt sjøl her inne (tru e..) Syns det er utrolig tøft med mange forskjellige dialekter, og at folk holder på sin dialekt!! dialekt, dialekt, dialekt.. hehe.. moro!!! [:D] 

Synes ikke det er noe problem.
Det hender jeg må lese 2 ganger, men legger man godviljen til så forstår man[;)].
Mannen min er fra Troms, så jeg er vant med dialekt[:)]

For å være helt ærlig, så synes jeg det er SINNSYKT irriterende [8D] Merker at jeg ikke klarer å konsentrere meg om hva som står der, pluss at jeg ikke tar det like seriøst. Sånn er det bare, for meg i allefall [;)]

Har litt vanskelig for å forstå sammenhengen i teksten når jeg må konsentrere meg for å lese ordene.. Har også litt problemer med å ta innleggene seriøst..

ORIGINAL: barehege

JA FOR DIALEKTER!!!! Skriv lite med dialekt sjøl her inne (tru e..) Syns det er utrolig tøft med mange forskjellige dialekter, og at folk holder på sin dialekt!! dialekt, dialekt, dialekt.. hehe.. moro!!! [:D] 

HELT enig, det er kjempeviktig at vi tar vare på det mangfoldet av dialekter vi har her i landet. MEN dialekter er muntlig språk. Synes det holder med to skriftspråk her i landet, om ikke vi skal ha for hver dialekt også. At folk har begynt å skrive på dialekt er faktisk et stort problem. Veldig mange av dagens unge (og voksne) behersker ikke lenger det norske skriftspråk, og det er ganske urovekkende, synes jeg da.

hilsen frøken nygård  [8D]

HELT enig, det er kjempeviktig at vi tar vare på det mangfoldet av dialekter vi har her i landet. MEN dialekter er muntlig språk. Synes det holder med to skriftspråk her i landet, om ikke vi skal ha for hver dialekt også. At folk har begynt å skrive på dialekt er faktisk et stort problem. Veldig mange av dagens unge (og voksne) behersker ikke lenger det norske skriftspråk, og det er ganske urovekkende, synes jeg da.

Helt enig![:)]

ORIGINAL: mille.

hilsen frøken nygård  [8D]

Hohoho, læreren i meg tok helt overhånd [;)]

frøken,frøken!!! får vi lov t å rekke opp hånda no??

Back
Topp