Dialekt...?

• Trådstarter Trådstarter SmulteTrulte
  • Opprettet Opprettet
S

SmulteTrulte

Guest
Tror det har vert en tråd om det tidligere, men husker ikke helt.
Men hvilken dialekt har du?
Kan du skrive noe på din dialekt?

Er selv en Vest Telemarking med en veldig "innsnøvla" dialekt :p Vinjedialekta :) er faktisk ei som har skrevet bok om ord og utrykk frå vinje.
Men bruker den bare når jeg er hjemme i bygda, for i byen er det svært få som skjønner alt jeg sier :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eg e fra Stavanger :) grevla fine by! Reggne ein del då, men når solå skinne e det beint fram nydeligt :)

Eg e fra Stavanger :) grevla fine by! Reggne ein del då, men når solå skinne e det beint fram nydeligt :)
Hehe godt å se dialekt her :-P eg e opprinnelig fra Danmark, men he budd i egersund t eg va 16. Å nå he me flytta t Hauge i Dalane:-)

så hærlig :) E trønder her å slit veldig med å skriv bokmål :P så æg må ta mæg sammen når æg ska skriv brev å innlægg her :P E fosning så æg e vell litt breiar i målet einn fintrøndera :P

Æ e trønder æ å :p Nord-trønder æ da, så e itj lik fin i språket som det trondheimeran e ;)

Eg e nordlænding :) Kjæm fra sør troms, men har dæm siste 11 åran bodd på østlandet.

Sent from my GT-I9100

Eg e fra Sauda i Rogaland. om dokken såg på "Klaus på kanten" for noen uker siden fekk dokken hørra kossen me snakke.. D e ikke så lett å skriva på dialekt, men me har ein go' blanding mellom bokmål og nynorsk, og heller ikke likt siddis elle haugesunsk ;) iallefall hørr litt på kossen Bjørn Eidsvåg og Vestlandsfanden synge så har du iallefall ein peikepinne på kossen me snakke... :)

E åsså norlænning :=) fra harstad. Men æ bruke ikkje å skrive på dialekt nei.

Er fra Finnmark og snakker samisk! :p Kan prøve å skrive noe på samisk; Odne lea dappe arvi ja balvai!

I e romsdaling i :P

Fole kjøle gale :P

Æ e trønder æ, å herregud kor tøff æ eeeee!!! Å halvt Helgelending, mn har vokse opp i Trøndelag ;) it akkurat nå fintrønder nei!

Fra stavangår!!:) å eg takle ikkje å hørra type østlendingar så prøve seg på stavangårdialekt.. Får heilt kreglå!! :p slide me å ikkje skriva dialekt eg og.. Å skrive støtt å stadigt någe på dialekt både her inne å på fb-gruppå!:)

På Lillehammer er det ikke mye dialekt igjen føler jeg. Jeg kan si "frakt" om noe som er bra. Og "læll" om allikevel. Ellers er det rimelig kjedelig.

Back
Topp