Dialekt eller ikke???

Mamma-03-06-13-17

Forumet er livet
Skal jeg skrive innleggene mine på bokmål, eller på nynorsk, som er min dialekt????[&:][&:][8D][8D][8|][8|]

Bare skriv bokmål du![8D]

Jeg er elendig på nynorsk... Jeg skriver en veldig uren bokmål. Jeg skriver vanligvis dialekt, så noen ord og endinger blander seg inn her. Jeg har problemer med enkelte dialekter, så jeg holder meg til min urene bokmål og håper på at folk forstår meg[8|]

Jeg snakker også dialekt.. Men skriver alltid på bokmål - enklest det. Både for meg og de som leser..

Jeg må innrømme at jeg liker best å lese bokmål. Jeg forstår selvsagt "moderat" nynorsk, men synes det er litt tungt å lese (det man kan best er jo enklest). Og å lese på dialekt synes jeg er veldig tungt. Jeg har nok lett for å hoppe over innlegg jeg synes er tungleste.

Ett fett for meg. Var elendig i nynorsk på skolen, men jeg lærer vel mer hvis du begynner å skrive på nynorsk [;)]

At folk skriver på ny-norsk er helt greit for meg. Men jeg er mer skeptisk til all annen form for dialektskriving [8|] Det tar tid å lese [&:] En settning/ord i ny og ned på dialekt er greit [;)] Sum av summarum så takler jeg best tekst som er skrevet på bokmål [:D]

for min del må du skrive som du selv vil?!!!
SPILLER INGEN ROLLE FOR MEG!![:D][:D][:D]

Ser ut som eg skal holde meg til bokmål.
Eg kan no prøve å skrive litt så får de sjå om det er vanskeleg å lese....Hehe....Dette er ikkje dialekta mi. Hadde eg skrive på dialekt hadde det sett slik ut:

Ser ut som eg ska holde meg t bokmål.
Eg kan no prøve å skrive litt so får dåkke sjå om d e vanskeli å lese. Hehe, ditte e dialekta mi, men trur eg ve fortsette å skrive på bokmål eg..hehe!

ORIGINAL: 2*barnsmor*23

Eg kan no prøve å skrive litt så får de sjå om det er vanskeleg å lese....Hehe....Dette er ikkje dialekta mi. Hadde eg skrive på dialekt hadde det sett slik ut:

Eg kan no prøve å skrive litt so får dåkke sjå om d e vanskeli å lese. Hehe, ditte e dialekta mi, men trur eg ve fortsette å skrive på bokmål eg..hehe!

Takk og lov![:o]

ORIGINAL: Glad70

ORIGINAL: 2*barnsmor*23

Takk og lov![:o]
Hehehe!![8D][:D] Skjønte du det ikke? Jooo!!?[:D][&:][8|]

Back
Topp