Dialekt elle bokmål

lanoliten

Elsker forumet
Ja blei litt nyskjerri her, syns du vi som har dialekt ska skrive på bokmål??

Jeg gidder sjeldent å lese det som blir skrevet på dialekt, så jeg ville foretrukket bokmål.

Dialekter er flotte å høre på, men et mareritt å lese...

Jeg snakker dialekt selv, men foretrekker likevel å lese på skriftmålene, men det er samme for meg om det er bokmål eller nynorsk [:)]

enig, syns man burde holde seg til bokmål eller nynorsk[:)] dialekt er så slitsomt å lese..

Faen æ sug jo å skrive bokmål!
D e liksom ikje mæ å skrive bokmål...

Når æ prøve så e d liksom helt feil for mæ;P
Eneste plassn d e rikit for mæ å skrive bokmål d e i søknada å på skole...

Klare d liksom ikje ellers...:S

Så æ tok no samme førr mæ ;P

Mener ikke å være slem har nå, men alle dere som sier det er vanskelig å skrive på bokmål, dere må jo det ellers i dagliglivet. Blir det ikke da enda vankeligere å skrive bokmål når dere har vent dere til å skrive på dialekt i typ forum, sms, facebook osv osv... ville tro at øvelse gjør mester jeg da [8D][:D]

Men for all del, foretrekker helst å lese bokmål jeg da eller nynorsk, men hopper ikke galant over de innlegg med dialekt... må ofte bare være i litt humør før jeg gidder å tyde de om det er noe jeg ikke skjønner [:D]. Og er jeg i dårlig humør sitter jeg på fingrene mine for ikke å beklage meg over hvor teite dere som skriver på dialekt er [:D][8D]

Sell om d blir flest stemma på bokmål, så blir æ nok desverre ikke å skrive d :)

ORIGINAL: Blacksau

Sell om d blir flest stemma på bokmål, så blir æ nok desverre ikke å skrive d :)

Ja d ska du bææære gjøre!!
D e nu opp t kvær enkelt.

Missforstod trur jeg:) folk må da få skrive som de vil mener jeg[:)]
trykka bokmål, men trudde det var hva vi selv skreiv[8|]
er av og til jeg må se litt ekstra nøye over når det er skrive på dialekt, men er jo bare fordi det er uvant:) nei jenter, skriv som dere vil for min del[:D]

Har faktisk aldri tenkt over dette jeg[8D][8|][:)]

ORIGINAL: valkyrien

Jeg gidder sjeldent å lese det som blir skrevet på dialekt, så jeg ville foretrukket bokmål.

ORIGINAL: Baby~K~

Helt enig!!!!

Folk må bare få gjøre hva de vil, men skal jeg være helt ærlig så hopper jeg ofte over å lese innlegg skrevet på dialekt

Syns folk kan skrive sånn som di vil. Selv snakker jeg dialekt, men skriver bokmål inne på forumet [:D]

ORIGINAL: Høstbarn

Jeg snakker dialekt selv, men foretrekker likevel å lese på skriftmålene, men det er samme for meg om det er bokmål eller nynorsk [:)]

ORIGINAL: Hello_Cupcake

ORIGINAL: Baby~K~

Helt enig!!!!

Folk må bare få gjøre hva de vil, men skal jeg være helt ærlig så hopper jeg ofte over å lese innlegg skrevet på dialekt

Jeg er også helt enig!

Tror ingen hadde skjønnt hva jeg skrev om jeg skrev dialekt [8D] Bortsett fra andre sogninger [:)]

Men alle andre må skrive akkurat som de vil.. [:)]

ORIGINAL: Høstbarn

ORIGINAL: ~Emilie sin Mamma~

enig, syns man burde holde seg til bokmål eller nynorsk[:)] dialekt er så slitsomt å lese..

Bokmål takk [8D]

jeg skriver på face msn og sms på dialekt, men prøver å skrive på bokmål på forum... men føler at dialekt er enklere å skrive - men det er og en av grunnene til at jeg skriver bokmål innimellom...men merker at det kommer enkelte dialektord innimellom [8D]

ORIGINAL: *Fru.Lykkelig*

Syns folk kan skrive sånn som di vil. Selv snakker jeg dialekt, men skriver bokmål inne på forumet [:D]

Back
Topp