diagnoser

momy

Elsker forumet
Hei! jeg lurte bare på om det er noen andre her som har endometriose eller PCOS? jeg har begge deler og det gjør at jeg nå har mine problemer med å bli gravid. jeg har lest igjennom noen av disse innleggen og det høres ut som at noen av dere kan ha det samme som meg,men det stod ingenting om det. har hatt 4 EL på 11 mnd. dritkjipt at det skal være sånn,men har fått begynne på en medisin som heter metformin og den gjorde at jeg endelig fikk tilbake El i januar. 6 mnd siden sist da. har ingen tegn på at det klaffet denne gangen,men det er jo enda to dager til IKM. ja,ja... blir litt motløs innimellom,men man kan liksom ikke gi opp heller. skal på sykehuset igjen den 14 på enda en undersøkelse og da får jeg vite de realistiske mulighetene jeg har. får vel bare smile og være positiv. iallefall til den 14.![:)]
 
Hei!!! Jeg har ingen diagnose, men hormonforstyrrelser...
 
Jeg ville bare ønske deg lykke til jeg!!!
 
mulig ett j.. dumt spørsmål, men hvis man ikke har eggeløsning, får man fortsatt vanlig mens, eller kommer den også bare innimellom?
 
ORIGINAL: Aprilmor_33pp

Jeg har pcos....

Sånn det ser ut nå, så har jeg nok ikke EL...
gyn min sa at om jeg fikk laaaange kraftige blødninger... så var det et tegn på at der ikke hadde vært EL.....

Går på metformin... nettopp begynt igjen etter en liten pause... sist jeg gikk på de gikk jeg ned mange kilo... og håper det samme skjer nå...[;)]

klemzer fra

 
 
 alt bare forsvant på meg. ingen EL og ingenTR. har gått ned 6 kilo til nå[:D] litt fordeler med medisinen syns jeg vi skal få![:)] sitter nå bare å venter på at TR skal komme. en dag "over",men jeg har jo ikke hatt så veldig stablie sykluser,så jeg regner med at TR er her i løpet av dagen eller i morgen! i løpet av uken iallefall! hvor lenge brukte du metformin sist? siden det står at du har hatt en pause.
 
både TR og EL forsvant på meg! begynte på metformin i november, så jeg venter mitt andre TR besøk,egentlig igår,men jeg stoler ikke helt på denne kroppen min. TR kommer sikkert i løpet av uken iallefall![:)] har gått ned 6 kilo siden da,så jeg er nå fornøyd med noe![:)]  hvor lenge gikk du Aprilmor_33pp, sist på metformin? siden det står at du har hatt en pause! lurer bare siden jeg selv nettopp er begynt!
 
ORIGINAL: Kaisa1

mulig ett j.. dumt spørsmål, men hvis man ikke har eggeløsning, får man fortsatt vanlig mens, eller kommer den også bare innimellom?

 
Nei fikk beskjed om at det ikke var mensen jeg hadde... Det var bare blødning!!! Jeg blødde som normalt, hadde sykluser mellom 24-34 dager! Men det var ikke mensen...
 
slike blødninger har jeg også. Oppfører seg som mensen, men er ikke det. (ok, oppfører seg ikke egntlig som mensen, når jeg har hatt el og følgelig har mensen, så er detmyyyyye mer vondt, mine blødninger ellers er som en pillemens. Men dette er ulikt fra kvinne til kvinne)
 
Jeg har hatt 2 EL på 11 måneder jeg. Ikke noen diagnose eller noe, bare sliter med å "komme i rute" etter p-pilleslutt. (Siden det bare er 11 måneder siden pilleslutt er jeg ikke ufrivillig barnløs, så hva jeg gjør på dette forumet er litt usikkert da...) Er vel på tide å samle sammen nok mot til å gå til legen og høre hva som egentlig kan være problemet.... For uten EL blir det ikke baby i alle fall!
 
ORIGINAL: *Stella*

slike blødninger har jeg også. Oppfører seg som mensen, men er ikke det. (ok, oppfører seg ikke egntlig som mensen, når jeg har hatt el og følgelig har mensen, så er detmyyyyye mer vondt, mine blødninger ellers er som en pillemens. Men dette er ulikt fra kvinne til kvinne)

Jeg har hatt 2 EL på 11 måneder jeg. Ikke noen diagnose eller noe, bare sliter med å "komme i rute" etter p-pilleslutt. (Siden det bare er 11 måneder siden pilleslutt er jeg ikke ufrivillig barnløs, så hva jeg gjør på dette forumet er litt usikkert da...) Er vel på tide å samle sammen nok mot til å gå til legen og høre hva som egentlig kan være problemet.... For uten EL blir det ikke baby i alle fall!

 
jeg tror det er veldig lurt å få snakket med en lege! så slipper du å gruble på hva det er som ikke er helt rett. det er jo ikke alltid like artig å få en diagnose eller høre at noe er galt med deg,men det ga iallefall meg en liten ro. liksom at sånn er det bare... de hjelper til og vil jo gjerne at man skal klare å bli gravid og det er også godt! skal om 6  dager igjen på sykehuset for å snakke om alternativer og det gleder jeg meg faktisk til! får det jo ikke til for egen maskin, så vi tar imot all hjelp vi kan få![:)]  håper det iallefall går bra for deg og at det snart kommer en spire din vei!![:)] 
 
Hei... glemte visst å følge opp her jeg...
 
Ja, vi har planer om å kontakte lege dersom det ikke skjer av seg selv. Jeg snakka med sämbo om dette i helga. en del av meg vil oppsøke lege, for tenke om det er noe som kan gjøres, da er det jo greit å få hjelp, men en del av meg vil ikke, jeg vil klare det selv og hater å innrømme at vi kanskje ikke klarer det selv. Pluss at jeg ikke egentlig er spesielt begeistret for leger generelt, og min fastlege spesielt.
 
Men vi ble enige om at dersom jeg ikke har fått "vanlig eggløsning" som han sa (altså regelmessig menssyklus med EL) innen 1. mai er det tid for legetime, så får vi evt vurdere om jeg skal bytte lege ettersom jeg ikke er så superbegeistra for den jeg har. (Og jeg er redd for at dersom vi først bgynner med dette kan det bli en del legetimer.... Da vil jeg ha en jeg føler at tar meg alvorlig og som jeg kan stole på.)
 
ORIGINAL: *Stella*

Hei... glemte visst å følge opp her jeg...

Ja, vi har planer om å kontakte lege dersom det ikke skjer av seg selv. Jeg snakka med sämbo om dette i helga. en del av meg vil oppsøke lege, for tenke om det er noe som kan gjøres, da er det jo greit å få hjelp, men en del av meg vil ikke, jeg vil klare det selv og hater å innrømme at vi kanskje ikke klarer det selv. Pluss at jeg ikke egentlig er spesielt begeistret for leger generelt, og min fastlege spesielt.

Men vi ble enige om at dersom jeg ikke har fått "vanlig eggløsning" som han sa (altså regelmessig menssyklus med EL) innen 1. mai er det tid for legetime, så får vi evt vurdere om jeg skal bytte lege ettersom jeg ikke er så superbegeistra for den jeg har. (Og jeg er redd for at dersom vi først bgynner med dette kan det bli en del legetimer.... Da vil jeg ha en jeg føler at tar meg alvorlig og som jeg kan stole på.)

 
huff det var da irriterende med den legen![:'(] det er forferdelig viktig å ha noen som tar deg på alvor! det vet jeg alt om! har vært veldig heldig med mine fastleger,men har innimellom vært borti idioter og som regel har det fått konsekvenser! noen skulle ikke fått lov til å bli leger!! har vært å fått sjekket hvordan ståa er med min EL og vi avtalte ny time i slutten av mai. har hatt problemer med blødning fra en eggstokk som de ikke vet hvordan de skal fikse,men det ser nå ut som at kroppen klarer å hamle opp med blødningen som kommer annen hver eller hver mnd. de vet heller ikke hvor ofte den kommer,men så lenge jeg føler meg ok,så...  min kjære og jeg må til i mai ha bestemt oss hva vi vil gjøre.vi avtalte med sykehuset at vi skal prøve selv til da,men vi har nå tre mnd. på oss til å bestemme om hvor langt vi vil gå for å få en baby... om vi kanskje bare skal si oss fornøyd... eller.. syns alt sånt er så vanskelig..[&o]  med mine sykdommer og tilstand er det ganske stor risiko for komplikasjoner i diverse former og derfor kommer spørsmålet om vi bare skal gi oss. jeg har ei datter fra før og han har en sønn fra før,så vi har jo opplevd det å få barn! vi hadde bare lyst på en ilag![8|]  vi har grublet på dette i snart to uker ,men blir ikke klokere. jeg begynner nesten alltid å gråte når vi skal snakke om det.[:(] vil jo ikke det,men tårene bare kommer! du er faktisk den første jeg forteller dette til og jeg må si det var godt å få det ut! [:)] er rimelig frustrert for tiden! håper du finner noen du kan snakke med så du finner en lege som du kan stole på!![:)]
 
Pastella og Stella: Jeg begynner å lure på om jeg har slike blødninger jeg også...[:o] Har hovedsakelig sykluser på 28 dager, men ikke noe spire enda etter ca. 1 år med prøving.. Vi har nå begynt med utredning - det synes jeg gjør godt. Jeg holder på å ta blodprøver for å få sjekket om jeg har eggl., samboeren min skal også lever prøve på sine edle dråper.
 
Vi må ikke gi opp, vi alle, som prøver!!! Keep up the work[:D]
 
Bra du er i gang dua!!!
 
Ja vi må ikke gi opp, men det er ikke lett... Hadde igjen ikke el den mnd som var nå. Så jeg er på pergo igjen jeg...
 
Lykke til
 
ORIGINAL: dua

Pastella og Stella: Jeg begynner å lure på om jeg har slike blødninger jeg også...[:o] Har hovedsakelig sykluser på 28 dager, men ikke noe spire enda etter ca. 1 år med prøving.. Vi har nå begynt med utredning - det synes jeg gjør godt. Jeg holder på å ta blodprøver for å få sjekket om jeg har eggl., samboeren min skal også lever prøve på sine edle dråper.

Vi må ikke gi opp, vi alle, som prøver!!! Keep up the work[:D]

 
Håper dere finner ut av det og en spire snart er på plass!![:D]
 
Hei. Jeg har også PCOS. Går på metformin og har gjordt det i snart 1 år. Gikk ned ca 15 kg i de første månedene men så fikk jeg en glupis at jeg skulle slutte å røyke så nå har jeg vært røyk fri i noen mnd men gått opp 5 kg:( Er forresten ny her inne så jeg er  ikke helt inne på hvordan dette fungerer.
vi har ingen barn men vil GJERNE ha, så vi krysser fingrene å håper det skal skje snart!!! skal på sykehuset i morgen på kontroll så vi får se hva de sier der:)
 
hei og velkomme hit![:D] det hadde vel egentlig vært å foretrekke å møtes i svangerskap-forumet,men,men...[:)] det er godt å ha noen her i samme situasjon! håper du vil trives her! og lykke til hos legen! håper du får ett svar man kan bli litt glad for![:)] klem
 
Jeg har endometriose, og det er nå sendt søknad pm IVF. Idag fikk jeg svar fra sykehuset om at vi må ta noen blodprøver og når de resultatene foreligger, så vil søknaden bli behandlet innen 1 mnd. Hurra.
 
ORIGINAL: km21

Jeg har endometriose, og det er nå sendt søknad pm IVF. Idag fikk jeg svar fra sykehuset om at vi må ta noen blodprøver og når de resultatene foreligger, så vil søknaden bli behandlet innen 1 mnd. Hurra.

 
 
så bra at det skjer noe for deg da! [:D] alltid godt å få hjelp!! hvor lenge har dere prøvd å blir gravide?
 
Back
Topp