Diagnoseliste og regjeringen..

back to basic

Forumet er livet
VIP
Siden regjeringen har tatt vekk diagnoselisten så må vi betale egenandel for hvert fysiobesøk...

Jeg regnet meg frem til at jeg kan måtte ut med 1200 kr om jeg går Max overtid... min fysio har 200 kr i egenandel pr gang.. og fysio en gang i uken... (fra nyttår).

Det stemmer, ble informert av min fysio før jul om det. Kjedelig men egenandel 2 er blir billigere nå, under 2000 kr nå sier fysio

Jeg har egenandel hos min fysio på 250 kr. Det vil da med andre ord si at jeg kommer akkurat opp til frikortet dersom jeg går hver uke frem til termindato.. Noe irriterende egentlig

Jeg synes det er helt greit, det blir billigere for folk flest og det skal strengt tatt ikke mange timene til før man får frikort. Jeg må ha fysioterapi utenom graviditet også, så har enda lang tid igjen på å få frikort og deretter mange gratis timer.

Litt kjipt, men da får man luket ut dit som virkelig ikke trenger behandling. For dem finnes det mange av, og det går dessverre ut over oss som er avhengig av hjelp.

tingen er ikke at de har forkastet diagnoselisten egentlig som plager meg mest, men at kostnaden blir stor så fort. også muligens vil er det en større mulighet for at det kreves behandlinger etter fødsel også... og spesielt mtp ettervirkninger etter så lang krykkebruk...

Back
Topp