Diabetestest/sukkertest?

Looney

Forumet er livet
VIP
Jordmor mente jeg måtte ta en slik test hos legen fordi mamma har diabetes 2.

Noen som har gjort dette tidligere?

Var en blodprøve, drikker noe sukker greier, vente to timer på legekontoret osv....Har jo ikke tid til det[:D]

Jeg har gjort det... drit kjedelig[:'(][:'(]
Måtte gjøre det fordi jeg alltid hadde lavt blodsukker
Godt smakte det heller ikke[8D] prøv å drikk 1/2 liter med sukkervann på styrten på tom mage.

jeg har gjort det sist gan, av samme grunn som deg. gikk fint det [:D]. jeg måtte på sykehuset å gjør det da. god stol og et godt interiørblad el bok å lese i, evt mp3 spiller eller lignende er greit ¨å ha.

ORIGINAL: mokkenikke88

Jeg har gjort det... drit kjedelig[:'(][:'(]
Måtte gjøre det fordi jeg alltid hadde lavt blodsukker
Godt smakte det heller ikke[8D] prøv å drikk 1/2 liter med sukkervann på styrten på tom mage.

Æsj, det hørtes ikke ut som den beste drikken... [:'(]

jeg har ikke måtte gjøre det til tross for at jeg er overvektig og både far og farmor har det....

merkelig hvor forskjellig praksis de legene har....

Når jeg var på ul fikk jeg beskjed om at jeg skal gjennom en slik test, skal avtale med legen.

- møte opp fastende (derfor er det smart med tidlig time!!!)
- ta no blodprøver, drikke sukkerlake... vente to timer og så ta nye prøver...

Så de anbefaler at man tar med en god bok, strikketøy eller lignende så man ikke kjeder seg ihæl[8D]

Jeg må gjøre det flere ganger under svangerskapet fordi jeg har søyt sukkernivå i blodet...
ikke de mest interresante timene her i livet, men artig å se hvor mange som er hos legen og hvor syke de egentlig er... hehe

gjorde det sist jeg og, bare ta med musikk og bok/blad så går det greit.[:D]

Min pappa har diabetes 1. Fikk det da han var 7 år. Jeg har sakt dette til legen, men virket ikke som om det gjorde noe. Har iallefall ikke hørt at jeg må ta en test iallefall.. Er ikke overvektig heller, så håper jeg slipper..[;)]

Høres ikke så godt ut å ta en slik test, men er vel nødvendig for noen. Man får tenke at det er til det beste for oss å for barnet. [:D]

Jeg har også tatt glukosebelastning, det går helt fint. Tar det vel rundt uke 27, hvis ikke jeg husker feil? Syns mange overdriver hvor vondt det er! Kvalm blir en jo, så derfor får en ikke lov å gå noen steder, men skal holde seg i ro. Hos meg kom kontordamen ut et par ganger for å se til meg, om jeg hadde det greit. [;)] Tok med meg mobil, mp3-spiller, en god bok og FROKOST! Første jeg gjorde da andre testen var tatt, var å spise. Da var jeg svimmel av sult .. så dét er det mest ubehagelige, for min del! Skal ta det igjen denne gangen, er greit å følge det opp. Tar det pga. overvekt.

Får ta med ei god bok jeg da. Er ikke før i midten av oktober jeg skal ta denne testen så.

Takk for delte erfaringer[:)]

ORIGINAL: Piriam

Jeg har også tatt glukosebelastning, det går helt fint. Tar det vel rundt uke 27, hvis ikke jeg husker feil? Syns mange overdriver hvor vondt det er! Kvalm blir en jo, så derfor får en ikke lov å gå noen steder, men skal holde seg i ro. Hos meg kom kontordamen ut et par ganger for å se til meg, om jeg hadde det greit. [;)] Tok med meg mobil, mp3-spiller, en god bok og FROKOST! Første jeg gjorde da andre testen var tatt, var å spise. Da var jeg svimmel av sult .. så dét er det mest ubehagelige, for min del! Skal ta det igjen denne gangen, er greit å følge det opp. Tar det pga. overvekt.

enig med deg ang overdrivelsene.... men klart - liker man ikke sukker, marshmellows eller søt saft - så hater man sikkert denne sukkerlaken. men det smaker bedre enn mange drinker jeg har smakt på danskeferja altså! [;)]

Back
Topp