Diabetes

Bakmor

Blir kjent med forumet
Hei, flere med diabetes her? Noen som føler på cravings som er fy fy mat? Har så lyst på vanilje og jordbær is hele tiden... men er jo farlig for mageboeren om jeg går med for høyt blodsukker. Er flink å holder meg unna da. Andre med utfordringer knyttet til dia og svangerskap?
 
Har ikke diabetes men fikk svangerskapsdiabetes forgje gang. Får vel det denne gangen så prøver å styre unna det verste for blodsukkeret! Det er hardt!
 
Har ikke diabetes men fikk svangerskapsdiabetes forgje gang. Får vel det denne gangen så prøver å styre unna det verste for blodsukkeret! Det er hardt!

Det er absolutt ikke lett, håper på litt lettere etterhvert. Har hatt dia i over 20 år, men føler jeg må bli kjent med kroppen min og dia på nytt nå
 
Jeg håper klare unna insulin og bare kostholdsregulerw som sist men det er tøft! Så strikt kost! Håper du får kontroll fort! Mye forandrer seg i kroppen under graviditet
 
Jeg har ikke diabetes men jeg er i risikosonen for å få det under svangerskap pga BMI på 35. Du som fikk det forrige svangerskap, var du i noen risikosone i forkant? Vet du hvor mye sukker som må til for å få det? Må man ha totalavhold for å unngå det?
 
Jeg har ikke diabetes men jeg er i risikosonen for å få det under svangerskap pga BMI på 35. Du som fikk det forrige svangerskap, var du i noen risikosone i forkant? Vet du hvor mye sukker som må til for å få det? Må man ha totalavhold for å unngå det?
Var i risikogruppen ja. Er faktisk ikke så mye sukker som er problemet er det generelle kostholdet og raske karbohydrater fra mel, ros pasta snop osv. Jeg kunne ikke spise brød mat uten at kostholdet hoppet. Snop tålte jeg faktisk bedre enn hvetemel. Men kunne ikke spise spe mye av det. Men jevne måltid er viktig gjerne aktivitet og
 
Jeg håper klare unna insulin og bare kostholdsregulerw som sist men det er tøft! Så strikt kost! Håper du får kontroll fort! Mye forandrer seg i kroppen under graviditet

Har vært hos endokrinolog og ernæringsfysiolog allerede. Blir fulgt godt opp. Jeg har en litt sjelden type dia (mody8) så de ville ha meg inn med engang.
 
Har vært hos endokrinolog og ernæringsfysiolog allerede. Blir fulgt godt opp. Jeg har en litt sjelden type dia (mody8) så de ville ha meg inn med engang.
Godt føle man blir godt ivaretatt
 
Jeg har type 1 diabetes. Vet ikke om jeg ordentlig har fått cravings på en bestemt type mat ennå, men klarer i hvert fall ikke å forholde meg til et sunt kosthold for tiden. :wtf: Strever veldig med matlysten, så det blir ofte en del usunn mat innimellom. Spiser så ujevnt gjennom dagen, at jeg skammer meg. Klarer heldigvis å få i meg mye frukt. Er også fæl på å småspise godteri/sjokolade, men vil nok påstå det ikke er snakk om så mye. :joyful:

Til tross for det, ang. blodsukkeret så klarer jeg å holde det i sjakk ganske bra. Jeg justerer basaldosen selv etter behovet. Har et passe fint langtidssblodsukker på 7,0%, og målet er å få det ned betraktelig mer. ;)
 
Jeg har diabetes og jeg prøver så godt jeg kan å holde blodsukkeret nede... men det er lettere sagt enn gjort iallefall nå i begynnelsen hvor jeg ikke har hatt lyst på noe mat annet enn brødskiver. Og så må man liksom ikke være for streng med seg selv heller hvis blodsukkeret fyker opp uten at man mente det... så jobber mye med hodet også.
 
Back
Topp