Diabetes

nr4påvei

Blir kjent med forumet
Hei var på ul idag,allt var bra [:)]men må slutte helt m allt av sukker,har fått svangerskapdiabetes,har null erfaring m det,er det noen som har hatt det?[:(]
Fikk vite att babyen kan bli veldig stor og jeg slipper å gå over tida så det må være eneste fordelen.

Hei hei!
 Jeg har også svangerskapsdiabetes. Det er i grunn ingen problemer med det, jeg måler blodet hver dag, flere ganger om dagen for å passe på. Jeg regulerer med kosten, har bare en meget mild form for diabetes. Har ikke sluttet med sukker, men er måteholden nå. Har liksom ikke lyst på sjokolade og slikt lenger heller, så det er jo bra [:D] Det sies at det er helst på slutten av svangerskapet at man KAN trenge insulin, og at det er fare for at barnet tar til seg for mye sukker. Når man ikke spiser så masse sukker allerede fra tidlig i graviditeten, så vil jeg tro at barnet ikke trenger å bli så stort. HÅPER JEG! [;)]
Men det er i allefall ikke slik at verden går i grus selv om man har fått dette..det trodde jeg da, til å begynne med. Men jeg lever som normalt egentlig. Greit når man kan måle selv og følge med litt. Faktisk litt spennende også [:D]

Hvordan finner de ut at man har svangerskapsdiabetes?

Det finner man ut ved at man tar sukkerbelastning. Dvs. man tar først blodprøver,  drikker deretter ca. en halv liter sukkervann, og så tar man blodprøve etter 2 timer igjen. Så ser man hvor høyt blodsukkeret ditt er etter de to timene. Er det over en viss prosent, er det diabetes. 

Back
Topp