Ja, jo, det føles betryggende å bli ordentlig fulgt opp, eneste er jo at sykehuset ligger en time herfra, så kommer sikkert til å gå mye utover jobben. Jobber ikke med de mest forståelsesfulle menneskene kan man si. Men jeg får vel bare heve meg over det, og tenke at barnet er det viktigste.
Jeg fikk svangerskapsdiabetes i første svangerskapet mitt, men det var siste måneden før termin, og fikk vel bare beskjed om å spise sunt, også gikk vannet noen uker etter. Hehe. Men ble keisersnitt da, pga størrelsen hennes. Blitt veldig dårlig fulgt opp i ettertid syns jeg, for jeg kunne jo unngått å fått diabetes mest sannsynlig, om noen hadde vært der å forklart meg hvordan jeg skulle gjøre ting.
Men nå sitter jeg da i denne båten da, og synes egentlig det er helt greit, for klarer leve fint med diabetesen. men nå er jo svangerskap+diabetes noe nytt, men skal nok takle det og på ett vis :) Gjør nå hvertfall alt for å ta vare på det som gror i magen min :)
Har du problemer med høyere blodsukker du og *Hemmeligheten*, eller plages man nesten mer med lavt når man har 1'ern? Jeg er ikke så kunnskapsrik når det kommer til diabetes1 desverre.
har egentlig alltid hatt sprøyteskrekk, men gikk sånn nogenlunde over da jeg tok keisersnitt, for da var det så mye kanyler, blodprøver, blodproppsprøyter osv, så jeg ble vel imun :P Men akkurat den insulinsprøyta skremmer meg litt i og med at jeg må sette den selv. hehe. Men må man så må man :D Er vel verre med blodsukkerprøving kanskje, vondere liksom? :) Hehe. Tok litt tid før jeg synes det var "komfortabelt" i stikke meg selv i fingeren og :)
Men jeg liker å se muligheter fremfor begrensninger, så det går nok bra :D
Fint at du vil dele litt erfaringer :D