diabetes mat

*Aulile*

Glad i forumet
jeg har lyst å teste ut sukkerfri gele og vaniljesaus... tror det finnes sjokoladepudding og?
datteren min har diabetes og eeeeeelsker gele så hadde jo vært flott hvis noe sånt smakte like bra...

men problemet er at jeg ikke finner det i butikkene her jeg bor... noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt på nett?  tror merkene er confecta og eldorado... heistad lages vel ikke lenger tror jeg....

[:)]

Hva med å blande sukkerfri saft, f.eks. fun light og gelatin? Det kan vel funke?[:)]

ORIGINAL: Dandelion

Hva med å blande sukkerfri saft, f.eks. fun light og gelatin? Det kan vel funke?[:)]

Nå er det vel sånn at også kunstig søtstoff øker blodsukkeret.
Men Stevia gjør ikke. :)

Mener å ha sett at Confecta har dia gele. Har sett det på Coop Xtra og Meny (som er de største butikkene her jeg bor).

vi bruker ofte sukkerfri gele. Kjøper den i vanlig matbutikk. Den er faktisk bedre enn vanlig gele. Er mye mere smak i den uten sukker. Hele familien spiser den uten sukker. Er vel jordbærsmak hvis jeg ikke husker feil. 

ville laget selv jeg da!

med friske/frosne bær og agaragar eller gelatin! :) åsså heller hatt stevia eller annet naturlig søtstoff i som hun kan ha litt av

ORIGINAL: Vestlandstaus

ORIGINAL: Dandelion

Nå er det vel sånn at også kunstig søtstoff øker blodsukkeret.
Men Stevia gjør ikke. :)

Mener å ha sett at Confecta har dia gele. Har sett det på Coop Xtra og Meny (som er de største butikkene her jeg bor).

nei det er bare sukkeralkoholene som påvirker blodsukkeret, som feks xylitol, sorbitol etc og feks mozell light er det litt fruktsukker i pga smaken som derfor noen kan reagere på, men aspartam, sukralose etc skal være "trygt".

jeg har ikke coop xtra eller meny her jeg bor... "kun" ica, rimi, rema, bunnpris, coop mega og marked og prix... var innom helsekosten Life også, men ikkenoe der heller... finner det ikke på noen av butikkene [:@]

ORIGINAL: **kathrine**

vi bruker ofte sukkerfri gele. Kjøper den i vanlig matbutikk. Den er faktisk bedre enn vanlig gele. Er mye mere smak i den uten sukker. Hele familien spiser den uten sukker. Er vel jordbærsmak hvis jeg ikke husker feil. 

hva slags merke og butikk?

syns det er merkelig at ingen butikker her jeg bor fører slike ting...

Jeg lager gele med gelatin og fun light, den blir KJEMPEGODT og like enkelt som å kjøpe ferdig på pose! Brukte den med jordbær og rabarbra sist og den var namnam[:)] Ha i litt fruktbiter så blir det enda bedre[:D]

Og NEI! søtstoffene i fun light øker ikke blodsukkeret[:)]

ORIGINAL: glamaria

Jeg lager gele med gelatin og fun light, den blir KJEMPEGODT og like enkelt som å kjøpe ferdig på pose! Brukte den med jordbær og rabarbra sist og den var namnam[:)] Ha i litt fruktbiter så blir det enda bedre[:D]

Og NEI! søtstoffene i fun light øker ikke blodsukkeret[:)]

sign.. og hvis du bruker vaniljesaus til koking uten sukker..og tilsetter sukrin..da får du en dessert som inneholder lite som påvirker bs. (noe sukker i selve melka da)

Back
Topp