Di meining?

pippå

Glad i forumet
Lillegutten min he hatt diaré siden tirsdag stakkar! E spent på om han e frisk i mårga for no he ej berre 2daga igjenn av dei tildelte dagane man har t syke barn! Lurer nesten på å stikke t legevakta å få sykemelding dei første dagane neste veke om han ik mirakuløst t frisk i mårga for uansett så må han vere heime i 48t etter siste diaré runde! Men e han frisk i mårga så sleppe ej d akkurat!

Ka hadde dokke gjort?

ta deg noen dager med egenmld? har jo noen av de i løpet av et år, og ingen grunn til å spare på de, året er jo snart over nå uansett! :)

Jeg hadde nok ringt legen på mandag og fått sykemelding da, spiller jo ingen rolle for arbeidsgiver så lenge de får sykemeldingen da.. Så kan du kanskje slippe å få en time.. På mandag vet du forhåpentligvis litt hvor mange dager du trenger og..

God bedring til han iallefall;-)

Får man sykemelding når egne barn er syke da? Du må jo selvfølgelig få en erklæring på at barnet er sykt, det må man etter tre dager. Men er barnet sykt, bruker man sykt barn dager. Dessverre blir de noen ganger brukt opp. Da har jeg måttet ha fri uten lønn.

ta deg noen dager med egenmld? har jo noen av de i løpet av et år, og ingen grunn til å spare på de, året er jo snart over nå uansett! :)

Nå går ikke egenmeldingsdager for egen sykdom pr kalenderår da, men fra første fraværsdato og ett år frem i tid...
Dessuten er det ikke lov å bruke egne dager på syke barn.

ville tatt en tur til legen :) god bedring til gutten din

Ser ut t at ej sleppe å fare t legen og at ej sleppe å ta meir fri! Va en fin klump i bleia i stad og han e meir gira på både mat og drikke i dag! Gledelig lørdag!

Back
Topp