Sikkert noen av dere som fikk med dere i går om at jeg ikke klarte å handle på ebay.no... Fikk en feilmelding om at jeg måtte ha Paypal konto.. noe som jeg også har.. men virket ikke som om de var knyttet sammen.. så ebay.no skjønte ikke.. og klarte ikke å selge meg varen.. mens Ebay.com klarte.. merkelig.. Men uansett.. dette er svaret jeg fikk: (og ble ikke noe klokere for å si det sånn...)
"Takk for henvendelsen din. Du forteller at du har opprettet en PayPal-konto, men ikke finner ut hvordan du kan knytte denne til eBay-kontoen din slik at du kan kjøpe og betale artikler. Jeg hjelper deg gjerne videre.
Ettersom PayPal og eBay er to separate selskaper, kan ikke eBays kjøpsavviklingssystem se at du har opprettet en PayPal-konto før denne er knyttet til eBay-kontoen din. Den meldingen du få opp idet du forsøker å kjøpe en artikkel, genereres fordi PayPal er den eneste godkjente betalingsmetoden på eBay.no.
Slik kan du knytte de to kontoene til hverandre:
1) Logg deg inn på www.ebay.co.uk.
2) Klikk på "My eBay" (Min eBay) på toppen av siden.
3) Hold musepekeren over "Account" (Konto), og klikk på alternativet "PayPal Account" (PayPal-konto).
4) Klikk på "Link My PayPal Account" (Knytt min PayPal-konto).
Du blir så bedt om å logge deg inn på PayPal-kontoen din for å bekrefte knytningen"
Hos meg.. på ebay.co.uk... under My eBay.. så fantes det ikke noe som heter Account.. Fant ikke den noen steder jeg?!?!