Dette var svaret jeg fikk fra Ebay

mammatileijente

Forumet er livet
VIP

Sikkert noen av dere som fikk med dere i går om at jeg ikke klarte å handle på ebay.no... Fikk en feilmelding om at jeg måtte ha Paypal konto.. noe som jeg også har.. men virket ikke som om de var knyttet sammen.. så ebay.no skjønte ikke.. og klarte ikke å selge meg varen.. mens Ebay.com klarte.. merkelig.. Men uansett.. dette er svaret jeg fikk: (og ble ikke noe klokere for å si det sånn...)

"Takk for henvendelsen din. Du forteller at du har opprettet en PayPal-konto, men ikke finner ut hvordan du kan knytte denne til eBay-kontoen din slik at du kan kjøpe og betale artikler. Jeg hjelper deg gjerne videre.

Ettersom PayPal og eBay er to separate selskaper, kan ikke eBays kjøpsavviklingssystem se at du har opprettet en PayPal-konto før denne er knyttet til eBay-kontoen din. Den meldingen du få opp idet du forsøker å kjøpe en artikkel, genereres fordi PayPal er den eneste godkjente betalingsmetoden på eBay.no.

Slik kan du knytte de to kontoene til hverandre:

1) Logg deg inn på www.ebay.co.uk.
2) Klikk på "My eBay" (Min eBay) på toppen av siden.
3) Hold musepekeren over "Account" (Konto), og klikk på alternativet "PayPal Account" (PayPal-konto).
4) Klikk på "Link My PayPal Account" (Knytt min PayPal-konto).

Du blir så bedt om å logge deg inn på PayPal-kontoen din for å bekrefte knytningen"

Hos meg.. på ebay.co.uk... under My eBay.. så fantes det ikke noe som heter Account.. Fant ikke den noen steder jeg?!?!

Gå  på my ebay. også på summary

Du får der opp tre faner. Account er en av de. Hold musen over account så får du opp paypal-alternativet

Når du er inne på siden kan du trykke på CTRL + F, og skrive inn "Account" :)

Nick ikke ønsket skrev:

Du får der opp tre faner. Account er en av de. Hold musen over account så får du opp paypal-alternativet

Gjorde det du sa nå.. trykket på summary.. og fant fanten Account.. og paypal.. men jeg fant ikke den som sto i brevet "Link Paypal...."...

Dette var beskjeden som allerede sto: Your eBay account is linked with your PayPal account: g...9@hotmail.com  Remove link with PayPal account

Og det må den jo også være.,, i og med at jeg i går fikk handlet gjennom Ebay.com

Men jeg fikk ikke handlet via Ebay.no..

Rart...

Jeg ble ikke nå bedt om å logge meg på paypal kontoen min heller.. og det er sikkert fordi jeg allerede er linket..

Men takk:)

Hvorfor ikke bare handle via ebay.co.uk dersom det funker der, eller ebay.com? Jeg handler ikke via ebay.no, kun co.uk., en sjelden gang .com.

mammatileijente skrev:

Nick ikke ønsket skrev:

Gjorde det du sa nå.. trykket på summary.. og fant fanten Account.. og paypal.. men jeg fant ikke den som sto i brevet "Link Paypal...."...

Dette var beskjeden som allerede sto: Your eBay account is linked with your PayPal account: g...9@hotmail.com  Remove link with PayPal account

Og det må den jo også være.,, i og med at jeg i går fikk handlet gjennom Ebay.com

Rart...

Jeg ble ikke nå bedt om å logge meg på paypal kontoen min heller.. og det er sikkert fordi jeg allerede er linket..

Da skal det jo være i orden.

Prøv på nytt å handle fra .no nå da.
Det står akkurat det samme hos meg, og jeg handler fra .no, .com og .co.uk

Det kan jo være at det bare har vært forsinkelser i syststemet

Nick ikke ønsket skrev:

mammatileijente skrev:

Nick ikke ønsket skrev:

Rart...

Fikk nytt svar i dag.. og det viste seg å være en feil hos de.. fått flere henvendelser om samme problem..

Han gav meg alikevel en laaang liste som jeg kunne gjøre.. men har ikke tenkt til det.. skjønte ikke bæret..og har en kronisk sykdom som gjør at det ofte kan være vanskelig for meg å forstå sånne ting.. som jeg overhode ikke har kjenskap til..

Så har sendt han en ny mail.. hvor jeg spør om det ikke er andre alternativer? At de kan fikse det for meg... har god tid jeg.. handler ikke så ofte på ebay...

Her er uttraget av noe av det han ba meg gjøre:

Jeg beklager at du som nytt medlem må utføre disse ekstra prosedyrene, da muligheten for å handle på eBay.no ble skapt for å forenkle kjøp for medlemmer bosatt i Norge. Det er sjelden vi opplever tekniske vanskeligheter av denne typen, og jeg er lei for at du som bruker nå er truffet av denne situasjonen.

For å oppdatere PayPal-linken kan du følge denne veiledningen:

1. Logg inn på paypal.com
2. Velg "Profile"  under "My Account"
3. Klikk "Auctions" under "Selling Preferences"
4. Klikk "Add" knappen, skriv inn ditt eBay-brukernavn, og klikk "Add" knappen igjen

Knytningen mellom de to kontoene er da forsterket, da du har gjennomført den både fra eBay-kontoen og fra PayPal-kontoen din.

For å verifisere eBay-kontoen din med et kredittkort, kan du følge disse anvisningene:

1. Klikk på linken "Site map" nederst på www.ebay.co.uk
2. Klikk deretter på linken "Place or Update Credit Card on File" under emnet "My selling Account".
3. Fyll ut kredittkortopplysningene. IKKE markér ruten "Make this credit card my default automatic payment  method".
4. Klikk på "Continue".

Merker jeg blir helt svett av alt dette hehe

mammatileijente skrev:

Nick ikke ønsket skrev:

mammatileijente skrev:

Nick ikke ønsket skrev:

Rart...

Fikk nytt svar i dag.. og det viste seg å være en feil hos de.. fått flere henvendelser om samme problem..

Han gav meg alikevel en laaang liste som jeg kunne gjøre.. men har ikke tenkt til det.. skjønte ikke bæret..og har en kronisk sykdom som gjør at det ofte kan være vanskelig for meg å forstå sånne ting.. som jeg overhode ikke har kjenskap til..

Så har sendt han en ny mail.. hvor jeg spør om det ikke er andre alternativer? At de kan fikse det for meg... har god tid jeg.. handler ikke så ofte på ebay...

Her er uttraget av noe av det han ba meg gjøre:

Jeg beklager at du som nytt medlem må utføre disse ekstra prosedyrene, da muligheten for å handle på eBay.no ble skapt for å forenkle kjøp for medlemmer bosatt i Norge. Det er sjelden vi opplever tekniske vanskeligheter av denne typen, og jeg er lei for at du som bruker nå er truffet av denne situasjonen.

For å oppdatere PayPal-linken kan du følge denne veiledningen:

1. Logg inn på paypal.com
2. Velg "Profile"  under "My Account"
3. Klikk "Auctions" under "Selling Preferences"
4. Klikk "Add" knappen, skriv inn ditt eBay-brukernavn, og klikk "Add" knappen igjen

Knytningen mellom de to kontoene er da forsterket, da du har gjennomført den både fra eBay-kontoen og fra PayPal-kontoen din.

For å verifisere eBay-kontoen din med et kredittkort, kan du følge disse anvisningene:

1. Klikk på linken "Site map" nederst på www.ebay.co.uk
2. Klikk deretter på linken "Place or Update Credit Card on File" under emnet "My selling Account".
3. Fyll ut kredittkortopplysningene. IKKE markér ruten "Make this credit card my default automatic payment  method".
4. Klikk på "Continue".

Merker jeg blir helt svett av alt dette hehe

Dersom jeg hadde bodd i nærheten skulle jeg ha kommet og fikset for deg. Hvor du bor? Pm det gjerne :)

Back
Topp