Dette var ikke helt det jeg trodde......

mirakelimage

Glad i forumet
Vi har nå prøvd i 1 1/2 år på nr 2, og endelig satt spira... sefølgelig ble jeg overlykkelig, men det gikk fort over i ekstrem frykt og angst... Jeg får angstanfall, jeg har mareritt og jeg er veldig lei meg...
Jeg er overbevist om at noe vil skje og at jeg ikke kommer meg til uke 30 som da er målet... 
jeg har snakket med lege og jeg får hjelp, men jeg VIL ikke ha det slik... 
jeg vil kose meg med tanken, planleggingen og kose meg med familien min,. blir såå sliten :( 

Er ikke sikkert folk vet min historie men den er laaang.. jeg har mistet 2 og jeg har en ekstremprematur sønn fra før.. så jeg har ikke gode erfaringer med graviditet... men dette er siste gang vi prøver, og jeg vil så gjerne oppleve det gode...
Vet ikke hvor jeg vil med dette men jeg må få det ut...

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, jeg mister ord! Håper virkelig det ordner seg for deg og at du får ett fantastisk svangerskap og at alt vil gå bra med spiren. sender deg en klem og mange varme tanker emoticon (litt usikker på hva denne egentlig gjør, men tanken er å holde rundt deg å gi deg en klem ) :)

Huff! Det må være vondt å ha det sånn hele tiden! Hva med å ta deg en tur til lege/jordmor og få snakket ut litt om fryktene dine? Erfaringsmessig står vel jordmor høyest på min liste over personer å snakke med ang svangerskap.
Håper du får luftet tankene dine og får hjelp til å slappe av i svangerskapet!

Huff... det er ikke godt å ha det sånn... Skjønner godt at du vil slappe av og kose deg med planleggingen, men det er ikke så lett.. Tror veldig mange bekymrer seg også uten grunn.. Du har jo gode grunner.. Har ikke så mye fornuftig å si.. annet enn at du må bare ta imot den hjelpen du kan få.. og håpe på det beste. Når alt kommer til alt er det jo ingenting vi kan gjøre.. vi må ta det som kommer.. Ja, jeg vet det.. lett å si.. (Men det er nok det jeg ville sagt til meg selv, selv om jeg ikke ville hørt på meg) Sender deg en god klem!! 

Sender over en diger klem! Vet du, jeg syns du burde snakke med en god lege/jordmor/psykolog som kan hjelpe deg gjennom dette, det kan hjelpe mer enn du tror akkurat nå! Bruk oss her inne for alt vi kan brukes til! (send en pm til noen hvis du trenger det eller lag innlegg)
Jeg vet mye om det å få pankikkanfall i svangerskapt og det å bruke alt for mye tid på å grue seg, forvente det verste, vente på dårlig nytt osv osv... Jeg er veldig dårlig til å åpne meg til fagpersoner, jeg klarte det rett og slett ikke sist, så jeg bar alt for mye selv (jeg prøvde å fortelle, men jeg klarte aldri uttrykke meg godt nok til at de skjønte problemene mine). Denne gangen knakk jeg totalt sammen forran legen i går. Jeg har gruet meg i snart 3 år til den dagen jeg kom til å bli gravid igjen, selv om det ikke har vært noe annet i hele verden jeg har ønsket meg mer. Denne gangen håper jeg at jeg klarer å ta imot den hjelpa som egentlig er der for meg og det håper jeg du klarer også! 

Hvis du trenger noen å lufte for er det bare å sende pm, men jeg tror en god lege er den beste hjelpa. De kan hjelpe til på en mer konkret måte.

Frøken Muffin skrev:
Sender over en diger klem! Vet du, jeg syns du burde snakke med en god lege/jordmor/psykolog som kan hjelpe deg gjennom dette, det kan hjelpe mer enn du tror akkurat nå! Bruk oss her inne for alt vi kan brukes til! (send en pm til noen hvis du trenger det eller lag innlegg)
Jeg vet mye om det å få pankikkanfall i svangerskapt og det å bruke alt for mye tid på å grue seg, forvente det verste, vente på dårlig nytt osv osv... Jeg er veldig dårlig til å åpne meg til fagpersoner, jeg klarte det rett og slett ikke sist, så jeg bar alt for mye selv (jeg prøvde å fortelle, men jeg klarte aldri uttrykke meg godt nok til at de skjønte problemene mine). Denne gangen knakk jeg totalt sammen forran legen i går. Jeg har gruet meg i snart 3 år til den dagen jeg kom til å bli gravid igjen, selv om det ikke har vært noe annet i hele verden jeg har ønsket meg mer. Denne gangen håper jeg at jeg klarer å ta imot den hjelpa som egentlig er der for meg og det håper jeg du klarer også! 

Hvis du trenger noen å lufte for er det bare å sende pm, men jeg tror en god lege er den beste hjelpa. De kan hjelpe til på en mer konkret måte.

Blir ordfattig jeg også, men enig med Frøken Muffin her. Forsøk å ta i mot all den profesjonelle hjelpen du kan få. Det må være forferdelig å ha det sånn, og det gjør jo at mnd blir ekstremt laaaange. Jeg er sikker på at fagfolkene har noen metoder som kan hjelpe. Ønsker deg masse lykke til og sender deg masse varme tanker. Dette skal nok gå bra.
Alle beste ønsker til deg også Frøken Muffin. Høres ut som du sliter med noe av det samme. Håper du også klarer å ta i mot hjelp. Jeg unner dere så sinnsykt en god og fredfull graviditet fyllt med positive opplevelser og varme følelser. Stor klem til dere begge....

Babylykke81 skrev:

Frøken Muffin skrev:

Blir ordfattig jeg også, men enig med Frøken Muffin her. Forsøk å ta i mot all den profesjonelle hjelpen du kan få. Det må være forferdelig å ha det sånn, og det gjør jo at mnd blir ekstremt laaaange. Jeg er sikker på at fagfolkene har noen metoder som kan hjelpe. Ønsker deg masse lykke til og sender deg masse varme tanker. Dette skal nok gå bra.
Alle beste ønsker til deg også Frøken Muffin. Høres ut som du sliter med noe av det samme. Håper du også klarer å ta i mot hjelp. Jeg unner dere så sinnsykt en god og fredfull graviditet fyllt med positive opplevelser og varme følelser. Stor klem til dere begge....

Åhhhhh, hormonelle meg sitter å griiiiner! Tusen takk! Jeg vil prøve så godt jeg kan å ta imot hjelp denne gangen og jeg er allerede lenger på vei enn jeg noen gang har vært, heldigvis... Heldigvis klarer jeg også å være i verdens største lykkerus pga rusket vårt<3 

Frøken Muffin skrev:

Babylykke81 skrev:

Frøken Muffin skrev:

Åhhhhh, hormonelle meg sitter å griiiiner! Tusen takk! Jeg vil prøve så godt jeg kan å ta imot hjelp denne gangen og jeg er allerede lenger på vei enn jeg noen gang har vært, heldigvis... Heldigvis klarer jeg også å være i verdens største lykkerus pga rusket vårt<3 

emoticon 

Vet ikke helt hva jeg skal si til deg, for jeg har et ganske så likt og får mer og mer angst over det hele. Trenger ikke gå inn på min sak her, men synes du skal ringe jordmor og få time hos henne fort som bare det. Det skal nemlig jeg gjøre. Mest sannsynligvis blir du henvist til sykehuset påsamtale på fødepoiliklinikk da du får snakke med jordmødre/leger som er erfarne i dette. Det hjal meg veldig sist gang når jeg hadde fødselsangst. Denne gang er det ikke bare fødselsangst men også det at vi igjen skal få ett alvorlig sykt barn som det var rett før vi mista. 

Jeg føler med deg, virkelig. Men vær så snill og kontakt jordmora di så fort som mulig, da får du hjelp.

God klem til deg:)

Engel skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal si til deg, for jeg har et ganske så likt og får mer og mer angst over det hele. Trenger ikke gå inn på min sak her, men synes du skal ringe jordmor og få time hos henne fort som bare det. Det skal nemlig jeg gjøre. Mest sannsynligvis blir du henvist til sykehuset påsamtale på fødepoiliklinikk da du får snakke med jordmødre/leger som er erfarne i dette. Det hjal meg veldig sist gang når jeg hadde fødselsangst. Denne gang er det ikke bare fødselsangst men også det at vi igjen skal få ett alvorlig sykt barn som det var rett før vi mista. 

Jeg føler med deg, virkelig. Men vær så snill og kontakt jordmora di så fort som mulig, da får du hjelp.

Høres ut som du også kunne trengt en klem emoticon
Håper du får den hjelpen du trenger og jeg krysser fingrene for at alt går bra denne gangen <3

Føler med deg, og skulle ønske det var ting man kunne si for å føle deg bedre. Men sender bare over masse positive tanker og klemmer- og krysser fingrene for at dette svangerskapet går kjempefint og er fylt med fine opplevelser for dere. Håper du får kontakt med noen flinke profesjonelle som kan hjelpe deg gjennom dette- så du slipper å ha det så vanskelig

Tusen tusen takk jenter!!

Jeg vil starte med og si at jeg får hjelp, jeg fikk desverre ikke jordmor time men har nå fått en psykolog som kjenner meg og alle mine tidligere traumer... 
Jeg prøver sterkt og ikke la dette ta overhånd og prøver så godt jeg kan og skjule de værste anfallene for sønnen min, og jeg prøver og tenke som så at så lenge jeg har han er det mer enn nok.... men det er vannskelig, og disse følesene kommer over meg når jeg minst venter det.. 

Nå starter alle kontrollene, og det hjelper litt men gjør meg også engstelig for at de skal finne noe galt.. men men.. i morra er det UL, og så psykolog,så 1.legetime,så 1.kontroll på senter for fosterdiagnostikk, så jordmor.... mulig jeg kutter noe ut og mulig jeg blir operert i uke 14, og må ha strengt sengeleie resten av svangerskapet.... 

Uansett! jeg skal klare det!!! Tusen takk for at dere ikke dømmer, og at dere er forståelsesfulle, jeg trengte bare å tømme meg... 
og til deg muffin!! jeg er også tilgjenngelig på pm om du ønsker!! og vi begge skal klare oss veldig bra!!!  

Stor klem fra meg!

Hei MirakelMamma! :)

Ja, jeg leste historien din, rørende.Virkelig gripende :) Men for en kjekk ung mann han har blitt da :)..

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan du har det. Men jeg prøver å forstå, og vil gjerne støtte.  Jeg er litt sånn ;tenk positivt, og positive ting vil skje.. Men man får jo ikke den automatisk... Har du prøvd å lese, andres historier, bøker el? hender det er ganske selvhjelpende! Her inne kan du tømme deg så mye du vil. :) Er derfor vi er her. Og for noen, spesielt deg, vil vi gi ekstra ro og støtte til.
Kan du ikke prøve... Å glede deg over familien, og det vakre du er velsignet med? Er ikke nødvendig at noe er galt, og jeg syns du skal prøve, for din del, å ha det bra med deg selv..er sikkert veldig lett for meg å si...  Er ikke så god på å formulere meg med ord ser jeg.. Men vit at vi er her da! :)) 

Stor stor klem til deg!

Så bra du har noen å snakke med, Mirakelmage! Godt å høre at du ikke velger å bære alt alene.

Vi skal klare dette, alle sammen!!!!

Babylykke81 skrev:

Engel skrev:

Høres ut som du også kunne trengt en klem emoticon

Håper du får den hjelpen du trenger og jeg krysser fingrene for at alt går bra denne gangen <3

En klem gjør alltid godt, det varmer <3

Eg veit ikkje kvar i landet du er, men fortell legen at du oensker aa bli soekt til eldre traume avdelinger paa sjukehus, dei vil kunne gjere alt lettere. Dei har ein slik avdeling paa sunnaas, dei har og ein paa modum trur eg.

Juras skrev:
Hei MirakelMamma! :)

Ja, jeg leste historien din, rørende.Virkelig gripende :) Men for en kjekk ung mann han har blitt da :)..

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan du har det. Men jeg prøver å forstå, og vil gjerne støtte.  Jeg er litt sånn ;tenk positivt, og positive ting vil skje.. Men man får jo ikke den automatisk... Har du prøvd å lese, andres historier, bøker el? hender det er ganske selvhjelpende! Her inne kan du tømme deg så mye du vil. :) Er derfor vi er her. Og for noen, spesielt deg, vil vi gi ekstra ro og støtte til.
Kan du ikke prøve... Å glede deg over familien, og det vakre du er velsignet med? Er ikke nødvendig at noe er galt, og jeg syns du skal prøve, for din del, å ha det bra med deg selv..er sikkert veldig lett for meg å si...  Er ikke så god på å formulere meg med ord ser jeg.. Men vit at vi er her da! :)) 

Stor stor klem til deg!

Takk for støtten :)  Jeg er ikke en negativ og destruktiv person av natur så at dette er nytt og skummelt for meg, nettopp fordi jeg trodde jeg klarte og glede meg og endelig nyte det... men desverre er det ikke alltid man styrer slike ting selv..
jeg får god hjelp og i dag så jeg verden nydeligste spire <3, jeg er straks i uke 9 og alt ser strålende ut og jeg koser meg!!! 
igjen jenter takk for støtten!!!

Back
Topp