Dette uke spørsmålet igjen!

whatthewhat

Glad i forumet
Har vel skjønt det slik at nå som
Jeg er 34+2, då er jeg i uke 35?
Men når de sier termin starter fra ule 37, vil det da si fra 37+0 eller 36+0? Blir helt surrete her:p

Du er jo 34 +2 fullgåtte uker, men termin starter ikke før uke 37+0 tror jeg. Det er jo prematurgrensa :)

Du er 34 fullgåtte uker, men du er i svangerskapsuke 35. Sykehusene og helsepersonell forholder seg til fullgåtte uker, så prematurgrensa er 37+0 :)

Du er jo 34 +2 fullgåtte uker, men termin starter ikke før uke 37+0 tror jeg. Det er jo prematurgrensa :)
Du er 34 fullgåtte uker, men du er i svangerskapsuke 35. Sykehusene og helsepersonell forholder seg til fullgåtte uker, så prematurgrensa er 37+0 :)

Men jeg skjønte ikke helt det.. Jeg trodde det var 2 uker før eller etter oul termin som ble beregnet som at ungen ikke er født for tidlig? Blir ikke det i fra uke 38+ ? Siden oul er vel ca 40+2 eller 3?

Termin er oul (pluss minus 2 uker). Prematurgrensa er 37+0. Slik jeg har skjønt det.

Men jeg skjønte ikke helt det.. Jeg trodde det var 2 uker før eller etter oul termin som ble beregnet som at ungen ikke er født for tidlig? Blir ikke det i fra uke 38+ ? Siden oul er vel ca 40+2 eller 3?
Som BMC skriver. Prematurgrensa er 37+0, mens termin er oul pluss/minus 14 dager, altså fra 38+2/3 til 42+2/3 :)

Takk! Jeg går helt i surr her jeg:p

Back
Topp