Dette svangerskapet her skal eg IKKJE tenke på det

3 Hjerter

Forelsket i forumet
Eg skal IKKJE gleda meg, ikkje sjå på barneklede, ikkje fortelle det til nokon, ikkje tenke på barnet i magen i det heile tatt. Eg skal ta folinsyre og spise to vitamin og 2 grønnsaksbjørner kvar dag, og gå det aller mest av nødvendighet til Lege og Jordmor. INGENTING skal glede seg over denne gangen, for eg gleda meg vilt sist, og då mista eg. Når fosteret er levedyktig ved uke 28 då skal eg jubla og gleda meg. IKKJE før. Den sjansen tar eg ikkje.
 
Tror kanskje det er mer "uheldig" å ikke glede seg.. Enn d evt er å glede seg å "risikere" at man blir skuffet.

Skjønner at du har vært gjennom tunge ting tidligere, men tror du uansett vil sørge dersom du skulle miste igjen..
Svangerskapet skal være en gledens tid, og jeg tror faktisk at gleden er med på å gjøre positive ting me kroppen..

Ønsker deg uansett lykke til, og håper du får ett langt og lykkelig svangerskap! :)
 
Jeg er veldig enig med Joyfull. Jeg tror uansett sorgen vil være like stor om du mister igjen:) Men jeg har full forståelse for tankegangen da jeg har mistet to ganger selv. Det er vondt.
 
Kjære kjære Freya! Gratulerer så masse med det lille frøet! Skjønner godt de følelsene du sitter med. Mistet selv mitt forrige gull i en MA i uke 13... Kommer aldri til å glemme den lille engelen som jeg aldri fikk bli kjent med. Jeg har bært to barn i magen til tross for at jeg bare har et hos meg nå. Og hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen, så skal jeg gi like mye oppmerksomhet og kjærlighet til det neste barnet mitt som de to andre fikk i svangerskapet. Er ekstremt redd for å miste igjen og kommer nok ikke til å skrike det ut før 12 uker er gått neste gang, men jeg skal glede meg og prøve å nyte det hele veien. For jeg velger å tro at det blir siste gangen jeg skal gå gravid og at jeg den gangen vil ha en baby i armene etter 9 måneder.
 
Gratulerer med lille gullet i magen. Skjønner at du har vært igjennom noe de fleste ikke kan forestille seg, men jeg tror det er viktig og ikke minst lov å glede seg over et nytt svangerskap selv om du har mistet tidligere. Krysser uansett fingre og tær for at alt¨går bra for deg og den lille:)
 
Back
Topp