Dette med vekten da..

Bondefruen

Forelsket i forumet
Har en jojo vekt som går opp ned 2 kg, for så å gå ned 2 kg..
Jeg har ikke lagt på me noen ting å spiser som en elefant! Jordmor syns jeg skal prøve å spise mer, men da får jeg halsbrann:p Er så heldig å ha samme jordmor som med førstemann, å det var på samme viset med han. Flere som har det slik?

Jeg er 21+3, så det er rart at jeg ikke legger på meg..

Jeg har heller ikke lagt på meg noenting....er faktisk 1 kg lettere enn da jeg ble gravid. Er 18+4 i dag.
Har forøvrig prøvd å spise sunt og å bevege litt mer på meg,så er ikke bekymret foreløpig ;-)

Jeg la på meg 20 kg med min første, så jeg er bare glad til om det ikke blir like mange kg med denne ;-)

Har fått opp 400g og er 18+4 :p men gikk minus 2 i starten, så jeg har vell egentlig ikke gått opp noe enda da :p

Jeg gikk opp 3 kg i begynnelsen, nå har jeg gått ned 2 kg og har stått stille veldig lenge, men tenker ikke noe over det, klarer ikke presse i meg mat heller for føler det ikke er plass, så spiser lite av gangen og ikke så ofte for jeg har rett og slett ikke noe matlyst. Men har vært slik med de andre også, så bekymrer meg ikke, har gått opp max 6 kg i et svangerskap og de andre har det vært rundt 2-3 kg, så jeg er visst bare lagd sånn, men er fornøyd med det jeg, har jo noen kg extra he he.

Tror ikke jeg hadde blitt kjemper meg hvis jeg ikke gikk opp . Her går det sakte men sikkert opp (21+6 uker å opp 4 kg)å helt ærlig talt må jeg innrømme at jeg heller ikke denne gangen er så voldsomt komfortabel med det . Var heldigvis snakk om få uker etter fødsel sist, før jeg var tilbake til normalen å det er målet denne gangen å

Jeg har ikke gått opp så mye, men jeg sliter veldig med det at kroppen forandrer seg. Jeg har aldri vært den tynneste jenta, men slank og formfull om det går ann å si... Har alltid hatt flat mage selvom den har vært langt fra veltrent... men syns det er så vanskelig. Magen vokser, men ikke som ei kule, men jeg ser bare chubby ut. Puppene og rumpa er store fra før og alt seg bare uproposjonalt ut....
Så selv om det kun er snakk om et par kg, føler jeg mwg som en hval med alle de kroppslige forandringene :(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke gått opp så mye, men jeg sliter veldig med det at kroppen forandrer seg. Jeg har aldri vært den tynneste jenta, men slank og formfull om det går ann å si... Har alltid hatt flat mage selvom den har vært langt fra veltrent... men syns det er så vanskelig. Magen vokser, men ikke som ei kule, men jeg ser bare chubby ut. Puppene og rumpa er store fra før og alt seg bare uproposjonalt ut....
Så selv om det kun er snakk om et par kg, føler jeg mwg som en hval med alle de kroppslige forandringene :(

Ikke glem at du bærer frem et liv inni der <3 om et par mnd vil du tenke tilbake og sikkert le, for da er du så fornøyd med den fine lille kulen din <3

Ikke glem at du bærer frem et liv inni der <3 om et par mnd vil du tenke tilbake og sikkert le, for da er du så fornøyd med den fine lille kulen din <3

Ja det er et mirakel at man kan bære fram et lite liv og det verdsetter jeg hver dag. Men av og til er det som om at jeg glemmer det og ser bare kroppslige forandringer. Jeg har aldri hatt unormale kroppslige komplekser, men akkurat nå er jeg bare frustrert. Men jeg tenker at det blir bedre når det blir en kul og ikke bare en ujevn rar mage. Jeg har en særiøst dyp navle, så jeg får en sånn sjarmerende "bulk midt på" kombinert med tidenes mest uflatterende arbeidsklær xD
Men så lengr det kommer en frisk baby så skal kroppen bare ordne seg som den må :)

Jeg følte det litt som deg de første 3-4 månedene, var i dårlig form og kjente meg bare tjukk og sjuk, ikke gravid. Nå syns det at jeg har gravidmage (selv om jeg fortsatt er tjukk) og det kjennes så mye bedre :) Dessuten er formen min bedre, så det er lettere å være positiv.

Sent from my iPad using BV Forum

Ja det er et mirakel at man kan bære fram et lite liv og det verdsetter jeg hver dag. Men av og til er det som om at jeg glemmer det og ser bare kroppslige forandringer. Jeg har aldri hatt unormale kroppslige komplekser, men akkurat nå er jeg bare frustrert. Men jeg tenker at det blir bedre når det blir en kul og ikke bare en ujevn rar mage. Jeg har en særiøst dyp navle, så jeg får en sånn sjarmerende "bulk midt på" kombinert med tidenes mest uflatterende arbeidsklær xD
Men så lengr det kommer en frisk baby så skal kroppen bare ordne seg som den må :)

Jeg slet veldig med det med førstemann. Var topptrent ( men selv da var jeg ikke helt fornøyd med kroppen), la på meg over 30 kg og følte meg som en stor ku. Kg gikk fort av igjen, men kroppen ble aldri den samme igjen.
Vet at det er en super god grunn til at kroppen ser ut som den gjør, og er evig takknemlig for mine barn:) men det er ikke så lett å "komme på" de tankene hver gang man ser kroppen sin i speilet
Nå har jeg et mye mer avslappet forhold til vekten, heldigvis:)

Jeg følte det litt som deg de første 3-4 månedene, var i dårlig form og kjente meg bare tjukk og sjuk, ikke gravid. Nå syns det at jeg har gravidmage (selv om jeg fortsatt er tjukk) og det kjennes så mye bedre :) Dessuten er formen min bedre, så det er lettere å være positiv.

Sent from my iPad using BV Forum
Jeg slet veldig med det med førstemann. Var topptrent ( men selv da var jeg ikke helt fornøyd med kroppen), la på meg over 30 kg og følte meg som en stor ku. Kg gikk fort av igjen, men kroppen ble aldri den samme igjen.
Vet at det er en super god grunn til at kroppen ser ut som den gjør, og er evig takknemlig for mine barn:) men det er ikke så lett å "komme på" de tankene hver gang man ser kroppen sin i speilet
Nå har jeg et mye mer avslappet forhold til vekten, heldigvis:)

Tusen takk for gode ord jenter ♡
Ja det er noe rart med det å se kroppen forandre seg, spesielt når det går så fort at hodet ikke alltid henger helt med i svingene :)
Jeg satser på å komme tilbake til utgangspunktet, og kanskje enda bedre :)
Nå har jeg aldri trent på noe treningssenter, kun trent kroppen ved ridning, så hvordan jeg skal få igang kroppen etter fødsel er et mysterium for meg nå som hesten er satt bort for et par år :p

Alle kropper er vakre, selv om vi selv vil redigere å justere på den. Når man er gravid er kroppen på sitt vakreste, uansett hvor mye man legger på seg eller hvor mye man blir dekt av strekkmerker:) Jeg føler meg som en gudinne når jeg er gravid! Den følelsen kan ikke beskrives eller tas fra meg:)

Bare det at etter fødselen sist gikk jeg ned veldig mye i vekt. BMI'en sa undervektig å jeg var radmager å utilpass. Håper det ikke blir like ille denne gangen. Når folk spør om man er syk å sliter med maten er det ganske sårende...

Alle kropper er vakre, selv om vi selv vil redigere å justere på den. Når man er gravid er kroppen på sitt vakreste, uansett hvor mye man legger på seg eller hvor mye man blir dekt av strekkmerker:) Jeg føler meg som en gudinne når jeg er gravid! Den følelsen kan ikke beskrives eller tas fra meg:)

Bare det at etter fødselen sist gikk jeg ned veldig mye i vekt. BMI'en sa undervektig å jeg var radmager å utilpass. Håper det ikke blir like ille denne gangen. Når folk spør om man er syk å sliter med maten er det ganske sårende...

Vil tro det er like ille å få kommentarer på at kroppen er for tynn som for tykk :-/ Jeg slang ut en kommentar til ei veldig tynn jentr når jeg gikk på ungdonskolen og fikk da passe påskrevet, og har bært det med meg siden da.
Ang det gudinnefølelsen, alle sier man fikk denne gløden og at hud og hår ble så flott under graviditeten, mens jeg fikk bare masse kviser, fett hår og et stadig tilbakevendene svart stritt hår på haka, HVER uke må jeg nappe det bort, på samme forbanna plassen xD

Siden jeg begynte å få mage har jeg hørt at jeg har begynt å bli feit, at magen har blitt stor, at magen er liten og at jeg ser smashing ut... haha jeg tar alt med klype salt, buksene mine passer dårlig så må få tak i nye asap! :P Vekta har gått opp, tror det er ca 5 kg.

Jeg mistet 9 kg i de første 4 måneder, men nå fikk jeg 5kg tilbake (22+2 i dag).

Med første mann gikk jeg opp 10 kg i hele svangerskapet og de gikk bort i løpet av den første måneden etter fødselen. Jeg er litt spent hvordan blir det denne gangen :)

har lagt på meg 2 kg nå (gyn. ble kjempeglad) De vil jeg skal ha mer å gå på.
Men jeg er jo gbp-oprert og er jo da helt naturligvis kjempebekymret, for jeg la jo på meg 30 kg i begge de første svangerskapene.

Jeg skal ha plastisk kirurgi på mage, lår og sete etter mammaperm og MÅ da være der jeg var når jeg ble gravid.

Back
Topp