Dette med vekt (Obs langt og sytete)

Elsure

Glad i forumet
Jeg tenker mye på vekta til snuppa her.

Hun har alltid vært stor. Å det er helt greit det.
Men nå har jeg begynt å bli redd hun feks skal vokse ut av bilstolen sin.

Jeg fant denne oversikten, http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/jenterveksttabell.php, å det de karakteriserer som vekt høy er jo veldig lavt i forhold til hva vi opplever. Fant tidligere et diagram som gikk til to år, å diagrammet gikk ikke så høyt engang.

Hun veier idag nært opptil 17 kg. Å det vil jo være altfor tidlig å bytte til beltestol feks. [&:]

**

Måtte bare lufte litt her. Synes liksom alle andre har så lette unger i forhold.
Linnea har alltid vært glad i mat, å jeg har alltid sluppet bekymringene om at hun ikke skal få i seg nok.

Skal til helsesøster i desember, så kommer til å snakke med henne da. (Vil ikke mase om time tidligere da jeg vet de har mye å gjøre i tillegg til at vi egentlig ikke hører til den helsestasjonen lenger)

For all del, jeg er ikke sånn kjempe engstelig for vekta, hører jo hele tiden at hun vokser det av deg, men det er ikke det som er poenget.

Å jeg var stor selv når jeg var liten, så hun har jo litt å slektes på der.

Sorry langt klageinnlegg.
Vet ikke hvor jeg ville med det, men måtte lufte litt.

Sikkert lurt å snakke med helsesøster om det, om du tenker mye på det. Vekt på barn er jo så forskjellig, og jeg syns det er tidlig å skulle "bekymre" seg for hva de spiser osv. De er jo så aktive og trenger forskjellig mengde mat, og vekta i forhold til høyde forandrer seg jo fort.

Jeg har en liten gutt, fremdeles i 80-størrelse og veier litt under 12 kilo. Men tenker at plutselig vokser han til (eller ikke). Han får ihvertfall nok mat og har det bra, og det er jo det viktigste.

ORIGINAL: *Carine*

Sikkert lurt å snakke med helsesøster om det, om du tenker mye på det. Vekt på barn er jo så forskjellig, og jeg syns det er tidlig å skulle "bekymre" seg for hva de spiser osv. De er jo så aktive og trenger forskjellig mengde mat, og vekta i forhold til høyde forandrer seg jo fort.

Jeg har en liten gutt, fremdeles i 80-størrelse og veier litt under 12 kilo. Men tenker at plutselig vokser han til (eller ikke). Han får ihvertfall nok mat og har det bra, og det er jo det viktigste.

Er igrunn enig med deg.
Å det er jo ikke det at vi dropper å lage en type middag fordi det ikke er av den sunne sorten.

Men vi er litt restriktive på sånne ting som søtt bakverk og godteri feks som hun ikke engang har smakt av oss (fått litt sjokolade andre steder bare).

Å jeg vet jeg egentlig ikke burde bekymre meg no for det. For hun er tross alt en superblid jente, som skravler og smiler og er stort sett i perlehumør.

Å bare sånn for å ha det på det rene, så får jenta spise akkurat så mye hun vil asså.
Å stopper vi henne så er det kun fordi vi vet hun egentlig er mett, men spiser bare for å spise liksom. Ser godt forkjell.

Er hu lang å eller?

Alle barn er jo forskjellige, her veide jeg det samme når jeg var 1år som min søster gjorde da hu var 2 år[:)] men vi er ganske like nå[:)]

Her er min lille gutt ikke av de største,han ser ut til å være i ordentlig godstand,men han er egentlig bare en muskel klump, han er 85cm å rundt 12kg.

Du vet du vi har det nesten akkurat på samme måte.

Kiera veide jo 4995gram når hun ble født, og nå veier hun 16kg.. det samme som en 3-4 åring gjør. Hun er ca 86cm høy, og hun er langt fra tjukk.
Jeg tror at som meg så har hun en veldig tung benbygning.

Selv er jeg 183cm høy, og veier jeg under 80kg så ser jeg direkte sjuk ut. Tidlige målinger av beinmasse (jeg ble målt til å skulle bli over 190 når jeg var liten) viste at jeg har uanstendig tung benbygning, så det ble satt en normalvekt på 85kg på meg.

Så om Kiera slekter på mor så har også hun tung benbygning, og det er derfor det kjennes ut som å bære murstein. For de som ser henne og skal tippe vekta så tipper de rundt 13-14, aldri har noen tippet over 14.

ORIGINAL: Julemamman

Du vet du vi har det nesten akkurat på samme måte.

Kiera veide jo 4995gram når hun ble født, og nå veier hun 16kg.. det samme som en 3-4 åring gjør. Hun er ca 86cm høy, og hun er langt fra tjukk.
Jeg tror at som meg så har hun en veldig tung benbygning.

Selv er jeg 183cm høy, og veier jeg under 80kg så ser jeg direkte sjuk ut. Tidlige målinger av beinmasse (jeg ble målt til å skulle bli over 190 når jeg var liten) viste at jeg har uanstendig tung benbygning, så det ble satt en normalvekt på 85kg på meg.

Så om Kiera slekter på mor så har også hun tung benbygning, og det er derfor det kjennes ut som å bære murstein. For de som ser henne og skal tippe vekta så tipper de rundt 13-14, aldri har noen tippet over 14.

Godt å høre at det ikke bare er hos oss.

Både jeg og mannen er høye, og mannen sin familie har i tillegg ganske kraftig beinbygging, så jeg vet jo hun slekter på de! (Broren hans har tre relativt store barn han å, men ikke tjukke asså)

ORIGINAL: tippetue

Er hu lang å eller?

Alle barn er jo forskjellige, her veide jeg det samme når jeg var 1år som min søster gjorde da hu var 2 år[:)] men vi er ganske like nå[:)]

Her er min lille gutt ikke av de største,han ser ut til å være i ordentlig godstand,men han er egentlig bare en muskel klump, han er 85cm å rundt 12kg.

Usikker på hvor lang hun er nå.

Men vi kan fortsatt bruke endel bukser i 86, så hun er jo ikke megalang likosm.

Hun har igrunn alltid ligget under andre når det gjelder høyde, å over når det gjelder vekt. Hehe!

Jeg vil ikke si hun er direkte tjukk heller, heller litt kraftig bare.
Noen ganger magen veldig stor, men tror hun kan være ganske oppblåst til tider, for den er litt ballongaktig. Uten at hun viser noe ubehag ved det.

vi har like store (små) gutter.. ;) vi kan fortsatt bruke noen klær i str 74!!! [;)]

ORIGINAL: _Milla_

vi har like store (små) gutter.. ;) vi kan fortsatt bruke noen klær i str 74!!! [;)]

samme her[:)] liten gutt, han er ikke så veldig glad i mat heller, men han er jo ikke tynn, han er akkuratt passe i forhold til høyde og vekt.

Back
Topp