dette med tunge løft

gullgutt09

Forelsket i forumet
synes det er vanskelig og vite hva tubge løft er.. hva mener dere..? Jeg løfter og styrer på alt, så lenge jeg ikke sliter liksom.. Har et barn fra før som er  16-17 kg.. løfter og bærer på han innimellom... 

dattera mi er 13-14 kg, og jeg prøver å løfte på henne minst mulig.  men må av og til, når jeg skal løfte henne opp i handlevogna, opp til postkassen osv... Så jeg prøver å tenke på det, men tar ikke helt av liksom=)

Jeg løfter på sønnen min som er rundt 11 kg + at jeg har 2 hester, så blir litt tunge løft der med måkkng, høybæring, sponbæring, vann o.l! Men kroppen min er jo vant til disse løftene, så skal ikke være noe stort problem :)

Jeg er jo tredjegangs gavid og bærte i de to andre svangerskapene og, altså løftet jo ikke vaskemaskiner osv. Men helt normale løft i hverdagen.

Jeg klarer ikke å løfte på jobb mer.
Da er det mest snakk om nesten 20 kilos banan esker. For da får jeg sinnsykt vondt i bekkenet...

*Nyperose* skrev:
Jeg er jo tredjegangs gavid og bærte i de to andre svangerskapene og, altså løftet jo ikke vaskemaskiner osv. Men helt normale løft i hverdagen.

Esperanza skrev:
Jeg er avd.leder i en frukt og grønt avdeling. Har mange tunge løft i løpet av dagen, men har fått beskjed av legen at det ikke er farlig, for dette er løft kroppen er vandt med daglig :)

Så flink du er.
Så lenge du ikke føler ubehag skal du løfte. Jeg får sinnsykt vondt i bekken og mage jeg. Så da er det ikke lurt for meg å løfte.

Har forresten samme ansvar som deg ;O)

Har en gutt på 16 mnd, blir endel løfting på han ja. Kjenner ikke noe ubehag, så håper det ikke er til noe skade. Men kroppen er jo vandt til å løfte på han, så går vell greit.

Jeg løfter mye på min datter på 12 kilo. Blir mye bæring opp og ned trappene og blir tunge løft å hente ved og div. Men det er jo også sånne løft som jeg til daglig er vandt med, så det går nok bra får vi håpe. Man kan da ikke bli helt hjepeløs heller. :)

Så lenge det ikke gjorden vondt i magen å løfte, var det bare å løfte sa min jordmor da jeg gikk med jenta vår. Da med tanbke på normale løft i hverdagen vi er vandt med ifra før :-)

Back
Topp