Dette med tunge løft...

PrinsessaOgErten

Betatt av forumet
Jeg jobber i helseyrket... Tidvis tunge løft og mye bæring av diverse.

Hvordan forholde meg til dette? Er det farlig å løfte tungt osv? Eller åssen er det?

Vet ikke helt hva som er "regelen", men jeg tok ikke hensyn til det. Fortsatte som vanlig[:)]

Jeg tok heller ikke hensyn til det, jobbet i malingsbutikk, bar myyyye på ti-litere.

Men du må ta hensyn om det er det du har fått beskjed om!

ikke noe du trenger å ta hensyn til på leeeeeenge enda!
jeg bar hele svangerskapet - men jeg er fysisk sterk og trente masse før jeg ble gravid (og under svangerskapet). Kjente helt på slutten at ryggen ikke tålte like mye som før fordi den hadde en del ekstra vekt å bære på magen... men med riktig løfteteknikk så går det meste. Du merker det om det blir for tungt - kroppen regulerer fysisk aktivitet selv når du begynner å bli stor...

Du må spørre legen din, grunnen til at man skal unngå tunge løft er at morkaka kan løsne. Men som regel kan man fortsette med de aktiviteter man har holdt på med før sv.skap.

Jeg har gjort jobben min som før med alle 3 prinsessene. Nesten ikke vært borte fra jobb. Jobber på en bolig med tunge beboere. Bare bruke hjelpemiddler. Jeg bærer også nesten som før.
Har personlig tro på att det ikke skader noe når man er vant fra før og er sterk. Har gått fint med alle 3 er nå 2 uker til termin [:D]

ORIGINAL: 2 jenter 1 spire

Jeg har gjort jobben min som før med alle 3 prinsessene. Nesten ikke vært borte fra jobb. Jobber på en bolig med tunge beboere. Bare bruke hjelpemiddler. Jeg bærer også nesten som før.
Har personlig tro på att det ikke skader noe når man er vant fra før og er sterk. Har gått fint med alle 3 er nå 2 uker til termin [:D]

[:D][:D][:D]

Så lenge svangerskapet er normalt og uten komplikasjoner så bør det gå greit.

Ved blødninger bl.a skal man vel være forsiktig med løfting..
Jeg kunne ikke løfte mer  enn 2 kilo når jeg var gravid pga komplikasjoner i forrige sv.skap.

Back
Topp