Dette med strekkmerker...

Fykers

Gift med forumet
Marslykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Har fått magen full. Det er ikke så farlig for meg egentlig. Men noen enkle knep som forhindrer eller "kurerer"?

.... Kor langt e du på vei?

Eg går å vente på at dei ska dukka opp her òg... I mellomtiå smøre eg godt med fuktighetskrem / olja. Håpe i det lengsta at eg ikkje ska få! E dei fysst komt, så e det enn trøst at dei bleikne og ofte blir heilt lyse og nesten ikkje vise ette ei stund....

Er i uke 30. Er arvelig belastet - mamma har også sin mage full av de. Godt ingen av oss jobber som modeller da :p

Eg har magen full! Trudde først eg berre hadde nåken få, så såg eg meg i speilet (viser ikkje så godt frå min synsvinkel) :p såå irriterande, eg hatar strekkmerker, så plagar meg veldig. Har smurt gjennom heile svangerskapet med feiteste krem og olje eg har komt over og det har ikkje hjelpt. Men eg har alltid hatt enkelt for å få strekkmerker :/

Jeg er i uke 30 og har ikke fått noen enda. Mamma fikk ingen så her kan jeg være heldig! Jeg smører med en tjukk body lotion fra La Roche Posay. Ellers vil jeg anbefale å smøre med Cocosa, den brune som er pure Coconut oil (uten kokos lukt). Kokosolje er bra for huden, den gir næring til tørre partier som øker hudens elastitet :-)

Er nok ingen ting som hjelper. Mamma har fått 5 barn, men har ingen strekkmerker. Jeg fikk litt med førstemann, men de kom ikke før under selve fødselen.

Ikke noe å gjøre med, dessverre. Kremer og oljer trekker ikke inn dit hvor strekkmerkene er. Men det føles nok bedre å smøre litt ;)

De blekner med tiden. Fikk ikke på magen sist, men et par på hoften. De syns ikke om sommeren når jeg blir brun :-)

Har fått på korsryggen og på rumpa, ingen på magen enda.. Men venter bare på de da jeg også er arvelig belastet :p Tror ikke det er noe å gjøre med heller siden det er hormonelt..

Strekkmerker er hormoneltbetinget, så det er nok dessverre ingenting å gjøre med.

Snart uke 31 og jeg har ikke et eneste. Moren min hadde magen full, men vi har ikke samme hudtype. Jeg har helt lys hud med fregner. Er nok arvelig og ikke så mye å gjøre med det. Kremer og oljer skader ikke, men tviler på at det hjelper særlig siden strekkmerkene er dypere i huden. Har hørt at jevnlig med sol forebygger og gjør at de forsvinner da :)

Ikkje noke å gjere med, desverre. :-(
Men det er ikkje sikkert dei vise så godt når magen blir flat igjen. :)
Eg fekk noken rundt navlen sist gong, dei vise ikkje til vanlig, men no når magen er gigantisk så vise dei. Så eg leve i håpet om at dei på mystisk vis forsvinne litt når(dersom..)magen blir "normal" igjen. :-P

Mitt andre svangerskap, har ingen strekkmerker. Mamma og søstra mi har heller ingen etter sine svangerskap, så det er nok arvelig.

De lysner etterhvert, men ser helt grusomme ut når de er ferske. Mine fra sist har blitt veldig lyse og svake, selv om de var lilla og fæle med en gang.

Fikk ikke med førstemann. Så håper jeg ikke får nå. Kjenner jeg klør på magen. Kanskje ett tegn? Prøver å smøre når jeg husker det :woot:

Back
Topp