dette med rutiner

ToveSa

Forelsket i forumet
når er det ideelt å begynne med rutiner?
er litt vanskelig da babyen ikke akkurat sover'/spiser til samme tid hver dag..ikke at jeg må gå slavisk etter klokken da..

med en gang, kan du begynne med rutiner

Holder på med det samme her, men vi fikk anbefalt på helsestasjonen at det var bra å begynne tidlig og gjerne rett etter at vi kom hjem fra sykehuset. Vi har begynt med rutiner rundt kveldsstellet i første omgang og får ta det gradvis derfra. Jenta sover også i stua hvor det er lyst om dagen så hun kan skjelne mellom natt og dag. Håper du finner ut av det og får innarbeidet noen rutinr etterhvert. Lykke til[:)]Er ikke bestandig like lett.

begynte forsiktig med rutiner når småen va nyfødt eg å han lærte de seg sakte men sikkert,etter hans premisser da [;)] nå våkner han kl 8,får mat å stell,sover videre etterpå en liten times tid, får mat igjen mellom 12 og halv 1,mat igjen ca kl 4, kvelds stell kl 7,siste måltid halv 8 å i seng til 8.. sover da hele natten til kl 8 igjen på morgenen[:)] en veldig fornøyd gutt[:)]

vi begynte og med ien gang,avogtil var det litt tøft, når ho prøvde resse tidene,men når ho vart større var det ganske godt at div rutiner var innarbeidt..får "betalt" for det når de vert større!!

Vi besøkte noen venner nå som har en sønn på 1 år. Da han skulle legge seg bare puttet de han i seng, sang en sang, satte på spilledåsa, slukket lyset og lukket døren. Gutten han sovnet tvert han! Hvordan får man til det, og skal man begynne tidlig med det? Tenker litt på om ikke barna blir redde jeg da, når de ligger alene i mørten..

eg lar ddøra stå oppe slk at ho ser litt lys ute på gangen,ellers så reise ho seg i senga å gauler når ho vil oss noke..vi synger og stryk på ho til ho er nesten sovna...og så har ho kosebamser i senga!

er nok sånn jeg kommer til å gjøre også.. Syntes det er litt brutalt å stenge dem helt ute.. Men han gutten virka trygg og harmonisk han, så det går sikkert ann.

Så lenge det er slik han er vant til det, og han er av den typen barn som sovner tvert og greit (det er en kombinajson av arv og miljø dette her tror jeg... Man må venne dem til det, men de må være til en viss grad disponert for det også) så er det jo ingenting som er bedre enn det... Men det går nok ikke med alle barn.

Hørtes ut som en drøm... ingen tvil om det :)

Får dårlig samvittighet jeg nå, har liksom ikke fått noen skikklelige rutiner.
Han sover godt om natta, men legger seg ikke før rundt tolv..
Hvordan vekker man en liten baby for å venne han på rutiner??

Back
Topp