Dette med navn ...

tretroll

Forumet er livet
VIP
Synes det er så rart at "alle" spør hva jenta i magen skal hete?!?! Føler ikke vi fikk spørsmålet like ofte med gutta. Med eldstemann delte vi det uansett uoppfordret, da var vi helt sikre. Med nr 2 hadde vi 2-3 alternativer, og ville ikke snakke om det før han var født. Nå er vi egentlig helt bestemte, men vi vil ikke fortelle det før jenta er ute.

Opplever nå at jeg får spørsmålet daglig-også fra mennesker vi knapt kjenner (type foreldrene til andre i bhg, mennesker vi aldri omgås), og når vi sier "nei, det får vi se når hun kommer" (eller noe lignende), får vi gjerne oppfølgingsspørsmål av typen: hvilke navn står det mellom, da?

Hadde aldri falt meg inn å spørre og grave om noe slikt før et barn var født! Jeg tenker det er en typisk ting folk deler om de vil ... Er det jeg som er sær her, eller er det flere som reagerer på dette?

Jeg synes du er litt sær :P ikke fordi du ikke vil dele, det må være opp til den enkelte, men jeg synes det er et ganske naturlig spørsmål både og stille og å få :)

Her deler vi lista vår på nå 5 navn hvis noen spør.

Jeg synes du er litt sær :P ikke fordi du ikke vil dele, det må være opp til den enkelte, men jeg synes det er et ganske naturlig spørsmål både og stille og å få :)

Her deler vi lista vår på nå 5 navn hvis noen spør.

Jeg pleier som regel å svare at vi ikke har bestemt oss, og spør om de har noen favorittnavn selv, uansett om de er gamle eller unge. Synes man ikke trenger å svare, men må nok regne med spørsmålet. Jeg liker ikke spørsmålene selv, så kjenner med igjen i følelsen, men innser at mange har en annen oppfatning. Folk er veldig forskjellige, og vitebehovet blandt folk blir bare større ettersom media gjør all info mer tilgjengelig.

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Er enig med deg i å ikke dele før etter fødsel og navnet er satt. Men tror de fleste spør for å vise interesse (og selvfølgelig fordi det alltid er spennende med navn). Litt inn under kategorien med de evinnelige spørsmålene vi alle har svart på en million ganger
"Når var det termin nå igjen?"
"Er det jente eller gutt?"
"Hvordan er formen?"
"Jobber du enda?"
"Når starter permisjonen?"
"Gleder du deg?"
"Hva sier søsknene?"
Osv osv..... :-)

*Termin 17. august*

Jeg synes det er helt legitimt å spørre, men selvsagt også helt lov å si at man ikke vil si det før barnet er født. Synes det er sært å bli sur fordi folk spør...

Vi hadde bestem oss for å holde det hemmelig, men det gikk ikke så bra, mannen kom i skade for å røpe det på en fest, og da så jeg ikke poenget i at familien ikke skulle få vite det også.

Er vel et av de vanligste spørsmålene :) Vi har begynt å dele navnet da vi er ganske sikre, men vi sier jo alltid at det er med forbehold! Faktisk noe jeg pleier å spørre om også når line venninner er gravide, har aldri tenkt at noen synes det er frekt/ubehagelig...

Venter ei lita jente den 27. August

Synest det er koselig at folk spør jeg :) men vi har ikke klart å bestemme oss for navn enda :p så kan ikke gi noen et skikkelig svar :p men får endel forslag da :) å det er jo gøy :)

De viser jo bare at de bryr seg å viser interesse for det :)
Men noen dager har jeg følt jeg har svart på det samme spørsmålet 10 ganger fra forskjellige folk..
Men det er jo bare å si til folk at de skal slutte å spørre da om du ikke liker det :)

Synes bare det er ålreit at folk spør :) Men sa ikke noe om navnet til andre før besteforeldre og familie visste det :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp