Dette med melka da..

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Det sies jo at produksjonen er høyest på natta, og inatt gikk det syv timer mellom amming. Hadde så sykt spreng i venstre pupp (den med mest melk i) vanligvis renner det fra den andre når jeg setter igang, men ikke idag. Gikk på badet for å pumpe høyrepupp som jeg har jobba mye med i et par dager nå og fått opp produksjonen i :)
Hvordan kan det da ha seg at høyrepupp bare hadde knappe 40ml i seg??? Kan da vel ikke miste melka over natta når produksjonen har vært så bra nå?
Hva kan jeg gjøre for å få opp produksjonen? Ser liksom for meg pumping annenhver time og misbruk av fenikkelteen min...

Baby suger bedre enn pumpa. La han suge ofte på den dårlige og pump heller den bra :)

Baby suger bedre enn pumpa. La han suge ofte på den dårlige og pump heller den bra :)

Har tidenes kjipeste pumpe også da.. Kun en styrke og bare kål...
Skal prøve å legge han til den kjipe, det har jo funket så bra de siste dagene med maaasse melk, så bare bom stopp inatt -,-

Har sånne daga og nette her og, føles som om eg plutselig har veldig lite melk. Dei dagane henge han ofta meir på puppen, så produksjonen har tatt seg opp t neste dag.

Hva slags pumpe har du? Har ei venninne som slet med å få ut melk med en aventpumpe. Fikk kanskje ut 50 ml på en halvtime. Så kjøpte hun medela sin, og fikk ut det dobbelte på halve tiden. Høres ut som om jeg prøver å selge deg medela sin her, men er bare veldig fornøyd selv og. Plus at det har mye å si hvilken pumpe man har ift hva man får ut av disse puppene:)
Plus at den lille får ur mer enn hva en pumpe klarer:)
Amm fra den med minst melk ofte og heller pump den andre hver tredje time :):)

Hva slags pumpe har du? Har ei venninne som slet med å få ut melk med en aventpumpe. Fikk kanskje ut 50 ml på en halvtime. Så kjøpte hun medela sin, og fikk ut det dobbelte på halve tiden. Høres ut som om jeg prøver å selge deg medela sin her, men er bare veldig fornøyd selv og. Plus at det har mye å si hvilken pumpe man har ift hva man får ut av disse puppene:)
Plus at den lille får ur mer enn hva en pumpe klarer:)
Amm fra den med minst melk ofte og heller pump den andre hver tredje time :):)

Har en fra avent etter min søster, liker den absolutt ikke!
Dem på sykehuset var fantastiske, tror det var medlem dem hadde.
Tror jammen jeg får investere i en medela, for den skiten fra avent orker jeg ikke mer.. Halvparten av melka renner forsåvidt ut under brystvorta pga det ikke er tett nok..

Har tidenes kjipeste pumpe også da.. Kun en styrke og bare kål...
Skal prøve å legge han til den kjipe, det har jo funket så bra de siste dagene med maaasse melk, så bare bom stopp inatt -,-

Ja, har hatt sånn jeg også. Men har lagt til snuppa på den puppen i stedet for å pumpe. Ble mer sår av å pumpe iogmed det kom så lite, enn når hun Dier lenge..

Man må finne pumpe som passer puppen. Jeg er greit fornøyd med min medela, men får ikke ut masse akkurat...

Tror jammen jeg får investere i en medela, for den skiten fra avent orker jeg ikke mer.. Halvparten av melka renner forsåvidt ut under brystvorta pga det ikke er tett nok..
Sist slet jeg også med avent sin, 40-50ml på halv time-tre kvarter. Etter jeg kjøpte medela sin tok det ti minutter å få ut 150ml:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, har hatt sånn jeg også. Men har lagt til snuppa på den puppen i stedet for å pumpe. Ble mer sår av å pumpe iogmed det kom så lite, enn når hun Dier lenge..

Man må finne pumpe som passer puppen. Jeg er greit fornøyd med min medela, men får ikke ut masse akkurat...

Det har kommet seg litt med melka nå, har hatt han på puppen både spisende og sovende et par timer og det renner litt og puppen føles fullere, så hva greia inatt var må fåglarna vite.. Men jeg skal fortsette å legge han på den kjipe puppen, så håper jeg det hjelper :)

Sist slet jeg også med avent sin, 40-50ml på halv time-tre kvarter. Etter jeg kjøpte medela sin tok det ti minutter å få ut 150ml:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke sant... Men i tillegg til at pumpa er dårlig, var puppen nesten flat mtp lite melk. Nå er den litt mer perky etter pump og spising :)

Ja ikke sant! Var medela på ahus og, og jeg ville ha samme :)
Ta en titt på finn, jeg fikk kjøpt min for 500 kr. Lite brukt var den og :):)

Sniker fra september :)
Kan anbefale Medela, jeg har både elektrisk og manuell, men foretrekker elektrisk hjemme siden den har flere styrker og får ut mye mer enn den manuelle, med mindre arbeid for meg ;) Medela har også et supert system for å fryse melk, med egne steriliserte poser.
Hvis det renner mye fra den andre puppen under amming/pumping burde du prøve melkeoppfanger, da kan du ta vare på melken i 24t og servere babyen :) det går seg gjerne litt til etterhvert også.

Back
Topp