Dette med mat?

*MissMe*

Gift med forumet
Hva er det barna ikke liker? Og hva liker de? Er all middag hjemmelaga, eller tyr der mye til enkle løsninger som ferdige karbonader og Toro og sånt?

Her spiser snuppa stort sett all middag. Hun liker ikke sopp og vannkastanjer..[8D]
Hun er veldig glad i supper, potetmos, lasagne, spaghetti, pasta, pølser(Selvfølgelig..[8D]) Hun spiser stort sett alt hun får servert.
Min pappa er utdannet kokk, så jeg er ikke vant til mye Toro osv. Jeg bruker litt Toro tomatsuppe når vi har dårlig tid og Tikka Masala-kylling(svart koffert). Bruker også risengrynsgrøten(25min.), den er jo faktisk "best i test"...[8D]
Saus lager jeg alltid selv, koker poteter og lager skikkelig potetmos.

Han spiser ingenting [&:][&:][&:] Ikke skive med nugatti en gang.. Kansje 1/2 skive hvis vi er heldige.
Middagene lager vi selv. [;)] Men det frister ikke det heller. Eller han spiser biff, altså indrefilet [8D] Men vi kan ikke ha det hver dag heller [8D] Så hvis vi har kylling nuggets så spiser han kansje en hel nuggets til sammen.

Vel, Nora spiser egentlig alt.....[8|] Bortsett fra at hun ikke er så veldig glad i brokkoli. Av en eller annen grunn spiser hun lite av boller og pannekaker også. Hun er ikke noen kakemoms egentlig, bare hvis det er krem i kaka [:D]

Her har vi prøvd alt fra hjemmelaget til halvfabrikat mat og faktisk fjordland!
Har ei snuppe som nekter å smake! Kan hoppe over mange måltid for å slippe middag!
Er jo noe hun spiser, som f.eks grandiosa pizza, pølser, fiskepinner innimellom, mais, pasta, pannekaker..
Men hun kan spise mer enn meg når det gjelder brødmat! Og spiser jo forskjellig pålegg!

Helt utrolig at ei jente på 2.5 år kan være så sta, men det blånektes! ( var slik da jeg var liten og, bare ikke så ille)
Men fy så frustrerende!

Salatblad er noo good [8D]
Varmebehandlet paprika er ææææsj...
Og generelt er hun ikke glad i suppe,
men ellers spiser hun det aller meste...

Bah... flaut å være utdannet kokk og måtte innrømme at man relativt ofte tyr til halvfabrikat [:o]

Prioriterer ikke å bruke mye tid på matlaging i ukedagene, så det som er hjemmelaget er raske retter og skal man ha supper eller sauser f.eks så lager jeg ikke de på kraft eller buljong og hvetemelsjevning som må koke lenge(r) for å få bort melsmaken!! [;)] Og (selv om det ikke tar lang tid å panere fisk) så bruker jeg ferdige fiskepinner og gratenger i stedet for å bruke tid på denslags også... [8D] Grønnsaker og kjøtt er alltid ferskvare dah [8D] [8D] *flau*

her er et litt av hvert. vi har god tid til å lage middag nå når vi begge er hjemme i lengre perioder.

grete roede anbefaler å lage mat fra bunnen av, og siden jwg lider av flink pike syndromet gjør jeg som jeg får beskjed om.
sauser syns jeg er vanskelig. hvitsaus lager jeg lett.. men brunsaus er jeg ikke god på da blir det toro, eller egentlig knorr.

Han liker både poteter, ris og makaroni(vanskelig å få han til å spise annen pasta) elsker alt av fiskemat som fiskekaker og fiskeboller etc. Får han for tiden ikke til å spise ren fisk...

han er veldig glad i kylling, og spiser annet rent kjøtt også. Kjøttfarse er også en slager som med de fleste barn.

Grønnsaker er han ikke flink på men han liker mais og raspa gulrot. Har begynt å spise litt agurk og paprika i det siste.

Veldig glad i saus[:D][:D]

Alis spiser mest frukt, grønt og brød.... Kjøtt liker hun generelt sett ikke.[8|] Vi har servert alle typer kjøtt til hun, pølser kan hun finne på å spise i selskaper med andre barn og svenske kjøttboller går ned, lasagne liker hun og da hender det at hun får kjøttdeigbit i munnen sammen med pasta og saus[8D]. Hun spurte etter sjokolade for første gang i går[8D] var litt morsomt syns jeg[8D].

Jeg har brukt toro pakkesaus til svenske kjøttboller, tror that`s it av ferdigprodusert[:)]

Hun liker det meste. Er ikke så glad i ren fisk og vil helst bare ha gulrot som grønnsak. Elsker potetmos(jeg lager den også som regel fra bunnen) og kjøtt i alle varianter. Fortiden er rå paprika en hit[:D]

hun liker det meste,
men ser fort furt ut om det er salatblader, brokkoli eller lignende på tallerken.
men elsker erter og gulrot så er veldig fornøyd med det[:D]

Hun spiser så og si alt hun får servert............ En skikkelig kjøtt og fisk-elsker, tilbehøret er hun ikke sååå glad i[;)]

Vi bruker i grunn veldig veldig lite halvfabrikater.... Saus lager vi selv, og spiser lite pølser[:)]

Marcus spiser nesten ikke... matboksen er like full når han kommer hjem når han går i bhg... så... null mat i bhg... musespiser middag.. som er både kjøpemat, toro, hjemmelaget... jah, litt ymse...
han liker d meste... men ikke ting m kjøttdeig i... men er bare ekstremt småspist! kvelds spiser han litt av.... en youghurt eller en toast... that's it...

Isak spiser ingenting.. han nekter å smake på middag.. eneste han liker er pasta og pommes frites..
han spiser heldigvis mye brødmat så han får i seg noe, men hadde vært fint om han spiste litt kjøtt og fisk og.
Husker han smakte på en kjøttkake når han var 15 mnd..

Her kan det variere veldig men han er veldig skpetisk på mat som er rød.. men det begynner å gå over.. han spiser vel egentlig det meste av kylling og annetkjøtt.. er ikke så glad i ren fisk men sluker all annet slags fisk. og får ikke i han makrell i tomat(det er jo rødt), brokkoli
Veldig glad i fiskekaker osv, spagetti, pølser, pannekaker, egg. frukt, gulrot og erter, falukorv, potetmos

Det varierer litt på halvfabrikat og hjemmelaget... men er vel sånn 50/50 er ikke alt jeg klarer å lage gitt[:'(] men prøver å lage mest mulig selv

Back
Topp