Dette med kredittkort

¤Mamma06og08¤

September 2013 <3
Hvorfor bruker folk kredittkort istedet for vanlig bank-kort?

de kaller Visa et kredittkort ofte... men det er det søren ikke[8D]
Jeg har ikke kredittkort.. ikke hatt på 6år og skal aldri ha igjen.

Hvorfor skal man ikke gjøre det?

Alt jeg kjøper på nett belastes kredittkort. Reiser betaler jeg alltid med kredittkort. Kjøper jeg dyre ting betaler jeg også gjerne med kredittkortet.

En god grunn er jo at man da er beskyttet av kredittkjøpsloven, i tillegg følger det jo og ofte med f.eks reiseforsikring ved bruk av kredittkort. Sånn jeg ser det kan det være en god ide å bruke kredittkort på reise og også ved netthandel siden du da ikke nødvendigvis risikerer dine egne penger om noe går galt, f.eks du ikke får varen du har bestilt :)

ORIGINAL: *cookie*

En god grunn er jo at man da er beskyttet av kredittkjøpsloven, i tillegg følger det jo og ofte med f.eks reiseforsikring ved bruk av kredittkort. Sånn jeg ser det kan det være en god ide å bruke kredittkort på reise og også ved netthandel siden du da ikke nødvendigvis risikerer dine egne penger om noe går galt, f.eks du ikke får varen du har bestilt :)

Jepp.. I tillegg kan en oppnå økonomiske fordeler ved å betale enkelte ting med et spesielt kredittkort..

Vi har brukt det på bilen blant annet, men betalt ut gjelda kjapt. For å slippe å betale masse renter. Nå har vi mulighet til å spare nå, som jeg får aap, men før var det null sjans.. [8|]

ORIGINAL: ¤Mamma06og08¤

okay.... mente jo at kredittkort var penger man ikke hadde jeg....

Ikke nødvendigvis. Jeg kan godt betale med kredittkort, men ha penger på konto. Betaler kredittkortregningen når den forfaller, og har dermed ikke betalt en krone mer for varen enn om jeg hadde betalt den kontant/med bankkort.

Jeg bruker mye kredittkort, men regningene betales altid til forfall og aldri hatt kredittgjeld.

Vegrer meg for å si det ofte, fordi mange tror man er Luksusfellekandidater når man bruker kredittkort.

Jeg har Fokus MasterCard 3,65 hvor en får cashback og rabatter på varer. Så sier seg selv det er smart!

Alt jeg kjøper på nettet + reiser betaler jeg med kredittkort, fordi det er tryggere.
Vi har 365 Direkte kredittkort som gir oss cashback på kjøp, og derfor bruker vi det også når vi kjøper klær etc.

Er ingenting i veien med å bruke kredittkort så lenge man har penger til det man skal kjøpe, og overholder betalingsfrister etc.

Det er jo ikke nødvendigvis det.. hvis man bruker kredittkortet fornuftig, altså istedet for å bruke debetkort, men ikke fordi man ikke kan bruke debetkort, for å ha en ekstra sikkerhet, og som froskegele sier, for å oppnå ekstra økonomiske fordeler så er jo ikke det noe problem. Men hvis man til stadighet er blakk og må bruke kredittkort fordi man ikke har penger, så er ikke det en veldig god ide...og da bruker man jo penger man ikke har.
Skulle jeg bestilt noe på nettet ville jeg ikke gjort det med kredittkort med mindre jeg kunne betale for det med debetkort, altså overfører penger til kredittkortet før eller med en gang etter transaksjonen... dreier det seg om større beløp ville jeg nok ventet til forfall (pga rentene), men jeg ville jo aldri kjøpt noe dyrt og flott som jeg vet at jeg ikke vil ha penger til innen kredittkortregningen forfaller....

har aldri hatt kredittkort jeg, men trodde det var penger man ikke hadde. Sett på lususfellen[;)]

De som kommer i uføre av kredittkortgjeld, er jo fordi de bruker penger de ikke har.
Men de fleste har jo pengene selv om man betaler med kredittkort, pengene står bare på en annen konto, og brukes til å betale regningen når den kommer.

Alt jeg handler på internett betales med kredittkort av den enkle grunn at det er tryggest.
Betaler tilbake før rentene begynner å gå og kredittkortet mitt har kjempelav kredittgrense, heldigvis.

har aldri hatt kredittkort jeg, men trodde det var penger man ikke hadde.
Men nå ble jeg klokere på det[:)]

I mitt tilfelle så er det penger jeg har, men likevel bruker kredittkort fordi man får fordeler.

Derfor betales ned med en gang!

ORIGINAL: *cookie*

enig. bruker jeg det er det fordi jeg har penger på konto som jeg betaler med en gang jeg får regning

ORIGINAL: merete_80

Ikke nødvendigvis. Jeg kan godt betale med kredittkort, men ha penger på konto. Betaler kredittkortregningen når den forfaller, og har dermed ikke betalt en krone mer for varen enn om jeg hadde betalt den kontant/med bankkort.

sign.
Om jeg feks er usikker på hvor mye en vare koster før jeg står i butikken så gidder jeg ikke overføre fra sparekonto før jeg drar.Da bruker jeg kredittkortet også betaler jeg med en gang den forfaller[:)]
Men bruker det aldri om jeg ikke vet jeg får betalt fort da.

mye større sikkherhet, jeg betaler med kreditt når jeg bestiller reise f eks, da får man reiseforsikring på kortet uten ekstra kostnad.
og hvis jeg bestiller på nett, mye lettere å få igjen pengene hvis det skulle skje noe med forsending feks

Bruker kun kredittkort, og betaler regingen når den kommer.
Av samme grunner som de fleste andre har nevnt, er det store fordeler med mange av kortene. Har fem forskjellige kort som brukes til forskjellige ring. [;)]

Back
Topp