Dette med igangsetting...

Solsikke-frø

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Hvordan er det egentlig?Er det dag 10 eller 11 man blir satt i gang? Hvis dag 10po er en søndag,så venter de til mandag? Huff [emoji23] Bare jeg som krisetenker i dag,for i dag er kroppen så vond!! Jeg har enda 3 uker til termin,men kjenner at det tærer på kroppen nå. Driver og regner ut når babyen MÅÅ være ute. Flere som har det likt?

Tror det er ulik praksis fra sykehus til sykehus så du må nok høre med det aktuelle sykehuset for å få riktig svar! Forøvrig - ja, tenker MYE på hva som er siste frist for jeg er ferdig NÅ! Hehe... Hvis du har spesielle plager/grunner som gjør at igangsetting er aktuelt, kan det være de gjør det før det som egentlig er grensa også.

Tja. Det er forskjellig fra sykehus til sykehus. :)
Noen går jo 14 dager over termin.
Jeg tenker at så lenge babyen har det bra er det jo best med spontan fødsel.

Jeg troooor absolutt siste dag for igangsetting er 12 dager over termin, men noen setter igang litt før også :)

Takk for svar. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å bli satt i gang [emoji16] Lurte bare på om det var mulig å gå helt til november [emoji51] Godt å høre at de ikke venter mer enn max 12 dager med å gjøre noe,om det skulle bli sånn

På skjemaet jeg fikk fra sykehuset etter OUL står det når de evt. setter meg i gang[emoji4] sjekket ditt?

I Lofoten sier jormødrene at de setter i gang på dag 10 over tiden. Jeg ser nå at også det er en søndag, så jeg ble litt matt nå... Må vel belage meg på 11 dager over tiden da, de setter vel neppe i gang på 8. dag over tiden for å treffe på en fredag :grumpy:

10 dager overtid er på lørdag for meg, håper jeg slipper å vente 12 dager etter termin før noe skjer!

På skjemaet jeg fikk fra sykehuset etter OUL står det når de evt. setter meg i gang[emoji4] sjekket ditt?
10 dager overtid er på lørdag for meg, håper jeg slipper å vente 12 dager etter termin før noe skjer!
Når vi var på fødselsforberedende kurs på vårt sykehus sa de at det var samme om siste dag for igangsetting var søndag, 17.mai, julaften eller andre merkedager. Den var absolutt. Men vet jo ikke om det er sånn alle steder.

Når vi var på fødselsforberedende kurs på vårt sykehus sa de at det var samme om siste dag for igangsetting var søndag, 17.mai, julaften eller andre merkedager. Den var absolutt. Men vet jo ikke om det er sånn alle steder.

Er det sant [emoji16] Nå ble jeg glad! Jeg var ikke på kurs denne gangen. Vi hører vel til samme sykehus,så nå ble jeg veldig lettet [emoji177] I dag er det ikke vondt, var bare i skikkelig krisehumør i går [emoji28] Godt å ha det avklart

• Liker
Reactions: ims
På Ahus sa de på fødselsforberedende at de setter igang ca 7-9 dager på overtid .. det ble jeg veldig lettet over! Hun sa man blir innkalt til overtidskontroll 7 dager over og da så de ann kapasiteten og satt igang samme dag/dagen etter alt ettersom hvor fullt det var på føden [emoji4]

Jeg trur ikke de setter i gang før 11 dager over her. Har ei venninne som fødte i sommer,og da gjorde de ingenting før 11dpo. Heldige de på Ahus da [emoji7]

På Ahus sa de på fødselsforberedende at de setter igang ca 7-9 dager på overtid .. det ble jeg veldig lettet over! Hun sa man blir innkalt til overtidskontroll 7 dager over og da så de ann kapasiteten og satt igang samme dag/dagen etter alt ettersom hvor fullt det var på føden [emoji4]

Så rart, jeg var også på fødselsforberedende på Ahus og da sa de at de satte i gang 10 dager over siden det kan ta litt tid å komme i gang så gjorde de det da i stedet for å vente lengre. [emoji848]Men mulig det er absolutt siste frist som er 10 dager? Liker veldig godt det du sier i hvertfall [emoji16]

Noen som vet når de setter igang på St.Olavs?[emoji5]

Ved mitt sykehus setter de i gang 11 dager etter termin, uavhengig om at det er en søndag eller ei.. Og når jeg tenker etter så er 11 dager over akkurat en søndag for min del

Back
Topp