Dette med honning til de små.

ORIGINAL: Tyttebæra

Kan være en slags bakterieting i det. Husker ikke hva det heter. For tidlig på mårran [8D]

Ja, prøvde å google det. Men jeg blir ikke noe klokere av det. Jeg må ha det inn med te-skjei! DA kansje jeg forstår, men er meget sjelden det også! hoho

åh, jeg har vært våken i nesten 4 timer alt jeg [:D]

ORIGINAL: thejohan

Honningen kan inneholde endosporer av bakterien Clostridium botulinum, som kan formere seg i barnets tarm og utløse botulisme.

Botulisme: en alvorlig lidelse forårsaket av en nervegift laget av bakterien Clostridium botulinum. Det finnes tre former for botulisme: mat-, sår- og spebarn-botulisme.

Clostridium botulinum: Dette toksinet paralyserer musklene. Det er også hovedingrediensen i medikamentet botox. Bakterien er anaerob (lever i et oksygenfattig miljø) og er sporedannende (endosporer)

aha.. Jeg fårstår att det ikke er bra å at vi skal holde oss unna dette [;)]

Helsesøsteren vår anbefalte å vente til de er 3 år før de får honning.

ORIGINAL: Camela

vår også. Det er likavel ikke i vår daglige kost, så da blir det nok ikke et problem heller [;)]

Men hvordan er det egentlig med stekt honning? Jeg har nesten alltid litt honning i brøddeigen, for da hever det så mye bedre. Kan han da spise brødet, eller skal jeg droppe det helt?

ORIGINAL: lillejente

Men hvordan er det egentlig med stekt honning? Jeg har nesten alltid litt honning i brøddeigen, for da hever det så mye bedre. Kan han da spise brødet, eller skal jeg droppe det helt?

Du kan nok bruke det i brødet, sto jo at bakterien blir drept ved koking og steiking....

ORIGINAL: Camela

Samme her..

WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Sambo ga nettopp lillegull en teskje med teen sin som han hadde honning oppi.. Jeg rabbla jo helt å sa d var livsfarlig... Han kunne jo ikke forstå d,han,hans søsken og hans sønn hadde jo alltid fått d...

Kan den lille teskjea være til veldig stor skade...???????????????

Han fikk beskjed om å aaaaaaaaaaaaaaaldri gjøre d igjen.. Stakkar han ble litt satt ut...

ORIGINAL: Emmerense

ORIGINAL: hommersåk

WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Sambo ga nettopp lillegull en teskje med teen sin som han hadde honning oppi.. Jeg rabbla jo helt å sa d var livsfarlig... Han kunne jo ikke forstå d,han,hans søsken og hans sønn hadde jo alltid fått d...

Kan den lille teskjea være til veldig stor skade...???????????????

Han fikk beskjed om å aaaaaaaaaaaaaaaldri gjøre d igjen.. Stakkar han ble litt satt ut...

Hvis det skulle skje noe, så tror jeg ikke det er store mengder som skal til. Ville nok og ringt legevakta for å sjekka.

Om det er noen sporer, så er nok de drept i den varme teen, med mindre han vanligvis lager seg kald te [:)]

Back
Topp