Dette med flyturer

Friluftsmor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Junilykke 2020 ♡
Planen er å dra til Sudan i april/mai. Det er jo en heitænes lang tur.

Hva sies om flyturer?

Vi skal bestille fly om ikke så veldig lenge, og vil såklart ta med avbestillingsforsikring på billettene. :)

Når jeg var ca 25 uker gravid sist, med tvillinger, så kjørte jeg bil hele veien til Polen. Det fikk jo fint det.

Last edited:
Tanta mi skal til thailand når hu er 4 mnd. Og legen sa at hun ikke må sitte i 2 timer i strekk pga trykket og fare for blodpropp. Flyene som skal langt flyr jo mye høyere en disse vanlige charter flyene. Men hu ble verken frarådet eller rådet turen av jordmor..

Skal også på langtur allerede nå i januar, drikk mye vann, gå ofte når man er i luften og ta på støttestrømper er d jeg har funnet ut hvertfall:)

Tanta mi skal til thailand når hu er 4 mnd. Og legen sa at hun ikke må sitte i 2 timer i strekk pga trykket og fare for blodpropp. Flyene som skal langt flyr jo mye høyere en disse vanlige charter flyene. Men hu ble verken frarådet eller rådet turen av jordmor..
Husk støttestrømper og drikk mye vann! :)
Skal også på langtur allerede nå i januar, drikk mye vann, gå ofte når man er i luften og ta på støttestrømper er d jeg har funnet ut hvertfall:)

Støttestrømper skal jeg huske, og vann. Så kan jeg vel gå mye ja?! :)

Skal nok gå fint det da.

Det er litt forskjellige regler fra flyselskap til flyselskap om hvor nær fødsel du kan få være med på flyvninger. Jeg ville sjekka med det aktuelle flyselskapet før jeg bestillte billetter. Det går som regel fint frem til fire uker før termin, men man må ha med bekreftelse fra legen. Tror man kan fly enda nærmere termin på innenlandsflyvninger.
God tur damer:angel8

Det anbefaler ikke å dra til sydligere strøk!

Noen som har vært utenfor Europa gravid?

Det anbefaler ikke å dra til sydligere strøk!

Noen som har vært utenfor Europa gravid?
Ja, jeg var på bryllupsreise i uke 9-11 sist. Var i Kina, Japan, Malaysia og Thailand.

Vet i allefall at jeg skal ha disse.
Men leste at gravide ikke skal ta gulfeber vaksine. Heller ikke levende vaksiner.?!

Vedlegg

• image.png
    image.png
    630,8 KB · Visninger: 17
Jeg skal til Las Vegas i uke 11, ikke tenkt på at jeg må være ekstra forsiktig egentlig...men tenker støttestrømper må være et godt råd :D

Planen er å dra til Sudan i april/mai. Det er jo en heitænes lang tur.

Hva sies om flyturer?

Vi skal bestille fly om ikke så veldig lenge, og vil såklart ta med avbestillingsforsikring på billettene. :)

Når jeg var ca 25 uker gravid sist, med tvillinger, så kjørte jeg bil hele veien til Polen. Det fikk jo fint det.
Hei, jeg sniker fra februar. Har nå 2 mnd til termin og har vært i veldig fin form hele svangerskapet. Men jeg må si at en lengre reise nå ville vært uaktuelt for min del. Ikke fordi jeg er redd for selve flyturen, men fordi kroppen er tung, ting begynner bli slitsomt og jeg rett og slett har nok med hverdagen nå. Dette kommer fra en som fortsatt er sprek nok til å gå på ski, jobber 100% etc. Jeg kjenner mange som har mye mer slitsomme svangerskap enn meg, bekkenplager m.m.

Så var jeg deg ville jeg tatt dette med i betraktning når du skal reise såpass sent i svangerskapet. Etter uke 28 ville jeg ikke reist, da begynner ting å bli tyngre. Reiste til Italia i sommer med ei som var 28 uker på vei. Dette gikk bra, men hun syns det var slitsomt og sier hun ikke ville gjort det igjen. Du er rundt 25 uker? Det kan jo gå bra altså!

Men klart, dette er vanskelig å avgjøre nå..! Kanskje lettere å avbestille enn å bestille senere? I så fall, pass på at du har en god avbestillingsforsikring, for det kan hende du får bruk for den. Lykke til hvertfall :)

Vet i allefall at jeg skal ha disse.
Men leste at gravide ikke skal ta gulfeber vaksine. Heller ikke levende vaksiner.?!

Jepp, har også lest dette med at man ikke skal ha levende vaksiner når man er gravid:)

Selv skal jeg ta hepatitt A og difteri, stivkrampe, kikhoste og polio.

Jeg skal til Las Vegas i uke 11, ikke tenkt på at jeg må være ekstra forsiktig egentlig...men tenker støttestrømper må være et godt råd :D
ååh så gøy. kos deg masse på tur! tips: send inn de du reiser med for å sjekke at det ikke stinker eller røykfult før du går inn steder;) Det kuleste jeg gjorde Vegas var å dra på helikoptertur til grand canyon -anbefales!!

Vi har planer om å dra til Thailand i mars/april, så lurer litt på dette jeg også :-) Flyturen dit er ca 12 timer direkte, men vi har tenkt å ta hvertfall én mellomlanding for å dele det opp litt. Sist vi fløy til Thailand hadde vi en stopp og det var veldig greit å gå litt på flyplassen.

Back
Topp