Dette med å ta hull i ørene hos frisør..

Evette

Gift med forumet
Jeg googler og leter, men finner kun blogger og forum der det diskuteres hvor farlig det kan være.. Noen som har konkrete artikler, faktasider e.l der temaet blir skrevet om på en skikkelig måte? Trenger ingen overbevisning, er helt fornøyd med mine 6 hull tatt hos frisør, jeg vil bare lese meg opp på temaet.

Kan ikke gi deg svar på spørsmålet ditt, men lurer på hva du mener med farlig? Hva er det som blir sagt? Har aldri hørt noe negativt jeg altså.. [emoji849][emoji85]

Farlig?
Aldri opplevd det som farlig.
Det er mye nerver i øret har jeg hørt, men aldri hørt at noen har mistet følelser i noen lemmer pga hull i øre flippen.

Hos frisører bruker de pistol, og det er litt unøyaktig. Om du får en piercer til å gjøre det gjør de det med nål. Det skal bli mer nøyaktig og mindre fare for infeksjon...

Det er i allefall det jeg har hørt. Jeg har bare ett hull i hvert øre, som jeg tok hos frisør da jeg var 11...

Søk opp renslighet rundt den pistolen de «skyter» hullet med. Eller, rengjøring :) er jo den som er «problemet» i forhold til hygiene har jeg forstått :)

En pistol skyter gjennom øret slik at alt blir presset til siden. En piercer tar hull med en hul nål og fjerner hud ol isteden for å presse det til siden. Nålene er også renere/ mer sterile enn pistoldelene.
Og sist men ikke minst er en piercer utdannet på området og har det som hovedjobb. Frisører tar bare lite kurs, de er jo egentlig nettopp det; frisører.

Farlig er det vel ikke...
Men som MrsWinchester sier så presses huden til siden med pistolen istedenfor å fjerne vevet. Jeg ble selv allergisk mot "uekte" metall etter jeg tok hull nummer to, og måtte slutte å bruke de nye hullene fordi jeg reagerte på øredobbene i de hullene...

En pistol skyter gjennom øret slik at alt blir presset til siden. En piercer tar hull med en hul nål og fjerner hud ol isteden for å presse det til siden. Nålene er også renere/ mer sterile enn pistoldelene.
Og sist men ikke minst er en piercer utdannet på området og har det som hovedjobb. Frisører tar bare lite kurs, de er jo egentlig nettopp det; frisører.

Mener dette er feil, er hos frisøren du "fjerner" hud når du bruker pistol.
Oppe i brusken ville jeg ikke tatt hos frisør i det hele tatt, hullene tatt hos frisør har også stor sjanse for å lukte, ofte kommer det også ting ut fra ørene med å ta hos frisøren. Vett ikke hva jeg skal kalle det men du ser det på øredobbene som blir brukt.

Mener dette er feil, er hos frisøren du "fjerner" hud når du bruker pistol.
Oppe i brusken ville jeg ikke tatt hos frisør i det hele tatt, hullene tatt hos frisør har også stor sjanse for å lukte, ofte kommer det også ting ut fra ørene med å ta hos frisøren. Vett ikke hva jeg skal kalle det men du ser det på øredobbene som blir brukt.

Hos en frisør skyter du huden til siden, mens hos ved piercing blir huden fjernet gjennom den nålen/plastrøret som de bruker :) pistolen hos frisøren bare trenger en øredobb gjennom, det skjer ikke i et piercingstudio:)

Det skal vel også være mindre vondt i etterkant av å ha tatt hos piercer nettopp fordi huden ikke presses til siden.

Hos en frisør skyter du huden til siden, mens hos ved piercing blir huden fjernet gjennom den nålen/plastrøret som de bruker :) pistolen hos frisøren bare trenger en øredobb gjennom, det skjer ikke i et piercingstudio:)
Det er omvendt, du ser fort det pga forskjellen på størrelsen på nålen og pistolen frisørene bruker. Og å ta hull i ørene hos et piercing studio er alltid å anbefale.

Kan ikke gi deg svar på spørsmålet ditt, men lurer på hva du mener med farlig? Hva er det som blir sagt? Har aldri hørt noe negativt jeg altså.. [emoji849][emoji85]
Det er temat rundt pistolen som kan være farlig. Den kan ikke steriliseres og er laget slik at det kan være vansklig og desinfisere den og. Bakterier og virus av den mer farlige typen kan smitte. Hepatitt ++. Men det finnes ingenting og finne av artikler eller annet som tar opp temaet på en skikkelig måte. Heller ikke om nerveskader eller infeksjoner som kan oppstå..
Farlig?
Aldri opplevd det som farlig.
Det er mye nerver i øret har jeg hørt, men aldri hørt at noen har mistet følelser i noen lemmer pga hull i øre flippen.

Hos frisører bruker de pistol, og det er litt unøyaktig. Om du får en piercer til å gjøre det gjør de det med nål. Det skal bli mer nøyaktig og mindre fare for infeksjon...

Det er i allefall det jeg har hørt. Jeg har bare ett hull i hvert øre, som jeg tok hos frisør da jeg var 11...

Farlig er det vel ikke...
Men som MrsWinchester sier så presses huden til siden med pistolen istedenfor å fjerne vevet. Jeg ble selv allergisk mot "uekte" metall etter jeg tok hull nummer to, og måtte slutte å bruke de nye hullene fordi jeg reagerte på øredobbene i de hullene...

Det er temat rundt pistolen som kan være farlig. Den kan ikke steriliseres og er laget slik at det kan være vansklig og desinfisere den og. Bakterier og virus av den mer farlige typen kan smitte. Hepatitt ++. Men det finnes ingenting og finne av artikler eller annet som tar opp temaet på en skikkelig måte. Heller ikke om nerveskader eller infeksjoner som kan oppstå..

Æsj! Takk for info, det ante jeg ikke... har uansett tenkt at barna mine får gå til en piercer hvis de skal ha hull i øra noen gang...

Er et evig tema det her åsså.
Men er som de over skriver, pistol er ikke helt bra med tanke på hygiene og at man bruker øredobben som nål.

Studio er mere nyaktig og sterilt.
Både med tanke på nål og lokale.

Når det kommer til fare for å treffe de "akepunkturpunktene" så er del vel snakk om lenger opp på øret hvor brusken er. (Men har aldri hørt om noen som har dødd av det heller.)

Ville liksom ikke latt en frisør pierce andre kroppsdeler, så hvorfor ørene?

Det er omvendt. Pistol fjerner litt vev, mens nålen presser bare til siden.

Vil bare si at pistolen aldri er i kontakt med øret, delen som presses rundt øret er sterilt fra leverandør og kastes etter hvert bruk, selve pistolen skal også sprites etter hvert bruk, men som sagt; delen som er i kontakt med øret er en engangsdel som dobben kommer i fra leverandør :) den er heller aldri i kontakt med hender da den har et lokk som fjernes rett før den presses mot øret. Og som andre sier presses huden til sides siden dobben bare har en spiss og kan nok sprenge mer enn hull tatt i studio da nålen de brukes er en liten kanyle som skjærer ut en liten runding der dobben skal sitte.

Så dersom alle rutiner gjennomføres korrekt er det like trygt mtp infeksjonsfare å ta hull i øret hos frisør som hos piercingstudio.
Men; selv som frisør ville jeg si at jeg heller hadde gått til piercingstudio da det nok ikke er alle frisører som er like flinke på rutiner og en piercer gjør dette daglig, det gjør ikke frisører.

Og til slutt: De fleste infeksjoner starter ikke der du tar hullet, det er ens egen oppgave å rense med riktig rensevæske og få det til å gro slik det skal :)

Back
Topp