Dette med å gi feedback på Ebay..

*Labambie

Forumet er livet
Jeg ga min første negative feedback her om dagen da jeg hadde fått en mangelfull vare. Jeg trodde ærlig talt det var det de var til? Da fikk jeg en j*vla hissig og forbanna selger på nakken som ba meg om å trekke feedbacken min og heller ta det med han. Eeeeeh... Da forstår jeg jo hvordan selgere har 100% positive feedback når det liksom ikke er vanlig å være ærlig på de...

Hva tenker dere? Skal man få gi den feedbacken man ønsker, også når noe er feil på varen?

Når jeg gir negativ feedback så er det jo fordi jeg er misfornøyd.. selv om de retter opp feilen så har det alikevel blitt mye rot. Så jeg har skrevet endel brev tilbake at feedbacken er til for å brukes.. [:)] og at jeg ikke trekker noe tilbake

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Jepp, feedbacken er til for å brukes.

De fleste selgerene der inne liker at du kontakter de før du legger negativ feedback, så de kan gjør alt for å løse problemet, eller gi deg en ny vare eller evt gi pengene tilbake.
Det er mange som nesten lever av ebay virker det ut som, så mange tar det veldig seriøst, men dårlig at selgeren ble så veldig sint, for da har du jo ikke akuratt lyst å trekke fra den negative feedbacken.
Men er enig i at feedbacken er til for å brukes, og siden han reagerte på den måten, så hadde jeg ikke tatt den bort!

Jeg bestilte noen Wallstickers med navnet til ungene mine, og da hadde han klart å skrevet Mathius istedenfor Mathias, så jeg sendte en liten email til han.
Han beklaget så mye, og laget en ny wallstickers å sendte en ny til meg med en gang
Jeg har handlet nesten 100 forskjellige ting på ebay, og har vært fornøyd med alt jeg har fått, så er ikke så ofte det skjer heldigvis[:)]

ORIGINAL: annk89

De fleste selgerene der inne liker at du kontakter de før du legger negativ feedback, så de kan gjør alt for å løse problemet, eller gi deg en ny vare eller evt gi pengene tilbake.
Det er mange som nesten lever av ebay virker det ut som, så mange tar det veldig seriøst, men dårlig at selgeren ble så veldig sint, for da har du jo ikke akuratt lyst å trekke fra den negative feedbacken.
Men er enig i at feedbacken er til for å brukes, og siden han reagerte på den måten, så hadde jeg ikke tatt den bort!

Jeg bestilte noen Wallstickers med navnet til ungene mine, og da hadde han klart å skrevet Mathius istedenfor Mathias, så jeg sendte en liten email til han.
Han beklaget så mye, og laget en ny wallstickers å sendte en ny til meg med en gang
Jeg har handlet nesten 100 forskjellige ting på ebay, og har vært fornøyd med alt jeg har fått, så er ikke så ofte det skjer heldigvis[:)]

Jupp,de fleste skriver også i sine mailer at HVIS det er noe galt så skal man ta det opp med de og de ordner det opp.Hvis de får for dårlig prosent på feedback'en mister de muligheten til å selge på eBay.

Sier det slik som det er jeg.

Jeg ser på det som ganske uhøflig å gi negativ feedback uten å ha kontaktet selger først, og gitt de en sjangse til å løse problemet.
Som noen har sagt, det påvirker deres mulighet til å få lov til å selge på ebay, og tar seg dårlig ut.
Alle kan gjøre feil, og gode selgere gjør det de kan for å rette det opp, men om de bare driter i klagen din, DA er negativ feedback på sin plass.

Back
Topp