Dette må jo være et godt tegn?

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Gutten min ble to år for et par uker siden.

De siste dagene har vi spurt han om han vil gå på do å tisse når vi skifter bleie om morgenen, ettermiddagen og kvelden.

Han vil gjerne og han tisser litt hver gang! emoticon  Så danser vi tissedansen og har det riktig så gøy emoticon

Dette kan kanskje bety at vi kan prøve bleieslutten til sommeren?

Når sluttet deres gutter med bleie?

Hadde begynt med en gang, jeg! :) Min gutt slutta 2år og 4mnd gammel :)

[Malin] skrev:
Hadde begynt med en gang, jeg! :) Min gutt slutta 2år og 4mnd gammel :)

Det var oppmuntrende å lese emoticon

Men.. Hvordan begynner man? Slutter man helt med bleie på dagen? Holder seg inne hele tiden eller tar med ørten skift? Bruker barnehagen å hjelpe til? Og hvor lang tid tar det ca før de er tørre? 2 mnd? 6 mnd?

Ingen peiling vett....

Så  flink han er, her sitter tuppa på do, men det kommer svært sjeldent noe.
Jeg ville og prøvd å kutte ut bleie når dere er hjemme iallefall og går det fint så hadde jeg latt han gå uten i barnehagen og. Lykke til med bleieslutt, min gutt var 3 år og 2 mnd, men kunne nok forøkt før =) 

Lillemann blir 2,5 i mai og har nok litt igjen før vi kan slutte med bleie. 
Men han går masse på do, og foretrekker å bæsje på do/ potte heller enn i bleia..
Men han har ikke god kontroll på tissingen, sier gjerne i fra akkurat når han tisser, klarer ikke å holde seg. 
Men vi har han på do ved hvert bleieskift, og ellers når det passer. Så tar vi resten som det kommer utover sommeren =)

Okei.. Forskjellig her ja.

Jeg tenker at jeg må prøve mens vinduet er åpent hvis det skjønner. For jeg tror at han kan plutselig bestemme seg for at han ikke vil mer og da kan det være lenge til neste gang han vil prøve. Ikke at det er noe krise, men hadde jo vært gøy å bare ha en bleieunge... :P

Skal prøve å være uten bleie i morgen på morgenen. Se hvordan det går :)

Vi begynte med å bestemme oss for å fjerne bleia hjemme på dagtid. Så snart vi var hjemme tok vi av bleia, han gikk mye naken eller bare i trusa. Vi satte potta frem i stua og masa på han hvert 10 minuss "må du tisse?"

Det tok faktisk bare to dager før han skjønte hvordan han skulle "trykke" for å prøve å tisse! Og etter en stund hjemme uten bleie begynte vi med korte turer ut uten bleie på, f.eks på butikken osv.. Lekeplassen funka dårlig for da glemmte han seg lett :)

Etter ca 2mnd begynte vi uten bleie i barnehagen.. Klart det har vert MASSE uhell osv, men det har gått kjempefint! Det er viktig og skryte VELDIG over mestringen, og bare tørke/bytte klær uten særlig oppmerksomhet på uhellene.. Fremdeles om han ikke rekker doen i tide sier han "Jaja, det er sånt som skjer!" ;)

Masse lykke til med flinke gutten!!=)

Back
Topp